Ik pluis nu echt alles na. Kom ik weer een stukje tegen:
1:Wie mag een kind ten laste nemen tijdens het jaar waarin zijn ouders huwen?
Indien u in 2009 bent gehuwd, moeten uw echtgenoot en uzelf normaalgesproken elk afzonderlijk een belastingaangifte indienen.
2:Indien u samen reeds een kind had, mag dat kind slechts door één echtgenoot ten laste worden genomen.
3:U moet zelf om, bij het invullen van uw aangifte, aanduiden wie van beiden het kind ten laste neemt en bijgevolg als gezinshoofd wordt beschouwd.
Opgelet!!!
Het is uitgesloten dat eenzelfde kind tegelijkertijd door meerdere personen ten laste wordt genomen.
Mijn situatie::
Punt 1: 2008 zijn wij gehuwd en dat hebben wij dus afzonderlijk gedaan.
Punt2: Gezamelijk reeds kinderen heeft. Nee zijn mijn kinderen uit een ander huwelijk.
Punt3: Aanduiden op het belastingpapier bij wie de kinderen te lasten zijn???? Nou er is maar één vakje en meer mogelijkheden hadden wij niet. En gezinshoofd???????? Klinkt toch wel als je er over nadenkt dat iemand anders flink onderverdeelt wordt in een gezin. Wij zijn beide gelijk en dus ook gezinshoofd.
Vind er trouwens niet op terug dat ze als gezinshoofd de hoogstverdiener bedoelen.
En het is notabene nog wel van de fiscus zelf.
http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/vrag ... ipp3.htm#F" onclick="window.open(this.href);return false;