werkongeval/beroepsziekte nachtwerk

poxer
Topic Starter

werkongeval/beroepsziekte nachtwerk

#1 , 24 jan 2014 22:11

De situatie is werk onbekwaam wegens burn-out (gewone ziekte uitkering nu reeds 7 maanden), beroep: nachtwaker.
Burn-out is volledig te danken aan 9 jaren nachtwerk (volledig nachtwerk, geen afwisselende ploeg!).

Is er een ander parcours mogelijk dan een gewone ziekte uitkering aub? Het is een feit dat de burn-out en medische problemen van het beroep komt dat uitgeoefend werd.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartus

#2 , 24 jan 2014 22:28

ik begrijp jou voorval.
eerst en vooral wens ik jou veel beterschap toe.
een burn-out is toegeschreven aan veel werken die stress met zich meebrengen, als nachtwaker die alle dagen het zelfde voorgeschoteld krijgt is het uiteraard soms niet gemakkelijk werken.
mij dunkt het dat jou burn-out zal komen door stress en vermoeidheid want niet iedereen kan nachtwerk volhouden en eens zal er wel iets gebeuren waarom het nachtwerk niet meer gaat, dit is niet jou schuld maar dit is mens zijn, wij zijn geen nachtdieren en niet gemaakt om te leven 's nachts maar wel over dag.
ik stel voor dat je eerst en vooral jou laat behandelen voor jou burn-out en dan eens overlegt met de adviserende geneesheer wat voor werk je eventueel zou kunnen doen, en eventueel voorstellen een als vrijwilliger te gaan helpen in een ziekenhuis of rusthuis, dan zal je na een aantal maanden zien waar je dan staat.
ik wens jou veel moed.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 jan 2014 07:49

De situatie is werk onbekwaam wegens burn-out (gewone ziekte uitkering nu reeds 7 maanden), beroep: nachtwaker.
Burn-out is volledig te danken aan 9 jaren nachtwerk (volledig nachtwerk, geen afwisselende ploeg!).

Is er een ander parcours mogelijk dan een gewone ziekte uitkering aub? Het is een feit dat de burn-out en medische problemen van het beroep komt dat uitgeoefend werd.

Alvast bedankt
welk parcours wil je?
- je kan ontslag nemen (wegens medische redenen, mét recht op werkloosheid)
- je kan ander werk zoeken en gewoon dan pas ontslag nemen
- je kan bij de mutualiteit een gedeeltelijke werkhervatting in dagwerk proberen te regelen
-...

Reclame

Terug naar “Andere”