Kan ik dienst voor huishoudhulp in gebreke stellen?

Topheke
Topic Starter

Kan ik dienst voor huishoudhulp in gebreke stellen?

#1 , 26 nov 2014 09:08

Hallo,

op 27/08/2014 hebben wij een contract getekend met een onderneming dat huishoudhulp aanbiedt via dienstencheques.
Dit contract werd opgesteld nadat er ons een werknemer van deze onderneming vast werd toegewezen. Iedere maandag zou zij huishoudhulp verlenen gedurende 4u.

Deze werknemer is op 29/09/2014 ziek gevallen en is sinds dan niet meer bij ons komen werken, daar zij nog steeds in ziekteverlof is.
Hoewel ik wel begrip heb dat iemand ziek is en daardoor niet kan komen werken, erger ik me wel aan het feit dat ik wel een contract heb met die onderneming en deze uiteindelijk niet wordt nageleefd. Nergens in het contract komt de naam voor van de vaste hulp.

Mijn vraag is of ik deze onderneming in gebreke kan stellen voor het niet-naleven van het contract.
Er is één punt in het contract waar ik me de vraag stel of ze zich hierop kunnen baseren voor de verdediging:

Het werkschema wordt opgesteld door "onderneming" in overleg met de klant en de werknemer. Wijzigingen zijn mogelijk.
"onderneming" verbindt zicht ertoe alle nodige inspanningen te leveren om deze afspraken na te komen. Zij kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het niet bereiken van het beoogde resultaat.

Na bijna 2 maanden zonder hulp vraag ik me toch af of dit punt nog wel van toepassing is?
Heeft iemand een idee hoe ik hier verder kan? Heb meermaals met de onderneming gebeld, maar die zeggen dat ze momenteel niemand hebben om die vaste werknemer te vervangen, en dan is de kous voor hun af.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
witchqueen

#2 , 26 nov 2014 21:09

Je verwacht waarschijnlijk een nuttiger antwoord, maar helaas : meestal hebben die diensten geen mensen op overschot om vervangingen te doen. Enkel als er toevallig iemand vrij komt bvb wegens vakantie of hospitalisatie van de klant, kan deze elders worden geplaatst. Heb het ook al meerdere keren voorgehad...

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 nov 2014 21:59

Het lijkt me redelijk dat je het contract om die reden kan opzeggen, verder niets. Tenzij ze geen vacature plaatsen voor je uren (check op site van de VDAB)

Reclame

Tope

#4 , 27 nov 2014 00:52

Sinds 2006 werk ik met hetzelfde bedrijf voor huishoudhulp met dienstencheques en ik ben altijd zeer tevreden geweest. Telkens mijn poetshulp vakantie neemt of ziek valt, word ik gebeld met de vraag of ik een vervangende thuishulp wens. 2 maanden wachten op vervanging van een zieke poetshulp is dus echt abnormaal. Laat hen per mail weten dat je niet langer kan wachten en dat je bijgevolg genoodzaakt bent een ander bedrijf in te schakelen. Als je wil, laat ik jou per PM de naam van mijn poetsbedrijf weten.

Topheke
Topic Starter

#5 , 27 nov 2014 11:58

hallo allen,

alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gisterenmiddag telefoon gekregen van het bedrijf met melding dat ze een nieuwe hulp gevonden hebben. Ik had hen gisterenochtend mijn misnoegdheid nogmaals duidelijk gemaakt en dat ik mijn conclusies trok.
Blijkbaar heeft dit toch geholpen.

@ Tope, het kan zeker geen kwaad om de naam van uw poetsbedrijf door te geven. Zijn deze actief in regio Noord-Antwerpen?

met vriendelijke groeten

Tope

#6 , 27 nov 2014 13:45

Ik probeer een PM naar jou te sturen, maar dat lukt niet.

Tope

#7 , 27 nov 2014 23:39

De PM is blijkbaar wel verstuurd.

Terug naar “Andere”