Hallo,
op 27/08/2014 hebben wij een contract getekend met een onderneming dat huishoudhulp aanbiedt via dienstencheques.
Dit contract werd opgesteld nadat er ons een werknemer van deze onderneming vast werd toegewezen. Iedere maandag zou zij huishoudhulp verlenen gedurende 4u.
Deze werknemer is op 29/09/2014 ziek gevallen en is sinds dan niet meer bij ons komen werken, daar zij nog steeds in ziekteverlof is.
Hoewel ik wel begrip heb dat iemand ziek is en daardoor niet kan komen werken, erger ik me wel aan het feit dat ik wel een contract heb met die onderneming en deze uiteindelijk niet wordt nageleefd. Nergens in het contract komt de naam voor van de vaste hulp.
Mijn vraag is of ik deze onderneming in gebreke kan stellen voor het niet-naleven van het contract.
Er is één punt in het contract waar ik me de vraag stel of ze zich hierop kunnen baseren voor de verdediging:
Het werkschema wordt opgesteld door "onderneming" in overleg met de klant en de werknemer. Wijzigingen zijn mogelijk.
"onderneming" verbindt zicht ertoe alle nodige inspanningen te leveren om deze afspraken na te komen. Zij kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het niet bereiken van het beoogde resultaat.
Na bijna 2 maanden zonder hulp vraag ik me toch af of dit punt nog wel van toepassing is?
Heeft iemand een idee hoe ik hier verder kan? Heb meermaals met de onderneming gebeld, maar die zeggen dat ze momenteel niemand hebben om die vaste werknemer te vervangen, en dan is de kous voor hun af.
Alvast bedankt voor jullie reacties