dat je 1/5e tijdskrediet zo kan verdelen dat je in overleg met werkgever zelf je dagen kan kiezen, zolang je het maar op voorhand op papier zet én je binnen een periode van maximum 12 maand "goed uitkomt".JPV,
bedankt voor je reactie.. maar wat wil dat allemaal zeggen in eenvoudige mensentaal?
Zal administratief te ingewikkeld zijn, vermoedelijk. Het zet dan ook de deur open voor anderen om op die manier ouderschapsverlof op te nemen, wat mogelijk niet gewenst is door de werkgever?bedankt voor de duidelijke uitleg!
Ik begrijp niet hoe het komt dat ons eigen sociaal bureau (SD Worx) een negatief advies geeft voor het invoeren van zo'n tijdelijk flexibel schema.
Als uw wergever dit niet ziet zitten, hoeven zij niets te zoeken om zich achter weg te steken. Zo'n regeling zou een gunst zijn naar jou toe, geen recht van u dat u kan opeisen. Als uw werkgever dus zegt: "neen, wij wensen zo'n systeem niet in te voeren." Is dit meer dan voldoende als "argument".- nagels met koppen wat betreft de werkgever: ze zien het wellicht ook niet echt zitten en zoeken iets om zich achter weg te steken. In eerste instantie dus de 'schriftvervalsing'. Mijn vraag daarbij is: hoe kan ik aantonen, zwart op wit, dat dit niet aan de orde is? Want eens dit van de baan, is het dus blijkbaar een kwestie van goeie wil.
Het grootste probleem is, zoals je zelf aangeeft, dat uw werkgever ook moet akkoord gaan. Als hij akkoord gaat dat in zijn bedrijf ouderschapsverlof ook op deze manier kan opgenomen worden, zal hij dit hoogst waarschijnlijk allemaal wel op een legale manier in orde kunnen brengen. Heb je een idee wat de motivering van SD Worx is om hier een negatief advies over te geven?- voor de werknemer is het uiteraard een mooi tijdelijk systeem.. maar het is blijkbaar perfect legaal als ik het allemaal een beetje goed begrijp?