Verleden week stond ik op een andere post dat mijn werk niet is, en stond een ander persoon van een andere ploeg op mijn post. Dit was een vergissing van de persoon die de planning maakte.
Ik kon kiezen, daar blijven of om de 2 uur wisselen. Ik heb gewisseld omdat Ik niet anders kon (chef gebruikte een vorm van chantage), maar ik vind dat niet juist was. Tijdens het moment dat ik op mijn plek stond, heb ik een email gestuurd naar de verantwoordelijke voor de planning waarom ik niet op mijn plaats stond en met de vermelding dat ik het niet juist vond dat ik moest wisselen of daar blijven. (Ze hadden gewoonweg gemist)
De volgende dag kwam de ploegverantwoordelijke kwaad naar mij toe om te zeggen dat ik niet zomaar een email kon zenden en dat hij dat wel ziet en al van die dingen. Dat is het ergste niet.
Het ergste is dat hij zei dat hij mij hoog op had, maar dat ik daardoor diep in zijn achting daalde. En out of the blue zei hij erbij dat een andere collega veel rapper werkte dan ik. Kon hij dat niet maanden eerder zeggen, want nu kwam dit heel kinderachtig over.
Ik vind niet dat dit kan en ik ga dat zeggen als ik die zie. Die heeft toch een deontologische code?
Mijn vraag is: wat zijn mijn rechten en wat kan ik daar aan doen?