Tegemoetkoming IVT myhandicap

rikkuD
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Tegemoetkoming IVT myhandicap

#1 , 17 jan 2025 00:28

Hey,

Vorig jaar heb ik een aanvraag ingediend omwille van financiële tekorten bij myhandicap omwille van invaliditeit.

Ik heb samen met mijn zus een pand gekocht in 2018, waardoor we samenwonen. ( tot april 23 kon ik werken sinds dien niet meer). Echter loopt het financieel zo slecht voor mij dat ik al voor 1000€ in schuld sta bij haar. Ze denkt enkel en alleen aan haar woonbonus voordeel, wat op dit moment mijn nadeel is. (Ik begrijp dat ze er recht op heeft, ik respecteer dit ook echter begint ze moeilijk te doen omdat ze mij ook moet gaan ondersteunen ongeacht wat we liggen in de kling met elkaar)

Via myhandicap kreeg ik deze rede, om geen ivt te krijgen, echter kon ik hier wel tegen in beroep gaan:

IDe beslissing van 16-01-2025 (voor mijn aanvraag van 26-01-2024) is:
ik krijg geen geld/tegemoetkoming want de inkomsten zijn te hoog.
De beslissing geldt vanaf 01-02-2024.
Ik kan nog tot 16-04-2025 in beroep gaan bij de arbeidsrechtbank tegen de beslissing van 16-01-2025.

Valt hier iets aan te doen? Is er een mogelijkheid om toch financieel steun te krijgen zonder dat zij de woonbonus moet opgeven maar dat ik financieel toch de steun krijg die ik nodig heb? Ondanks we samen wonen, is en blijft het gewoon te laag ik zit met de handen in het haar en wordt stilaan wanhopig omdat ik geen ademruimte krijg op dit vlak.
Mvg

Marcus Aurelius

#2 , 17 jan 2025 16:30

Ik raad u aan om een nieuwe aanvraag in te dienen bij de FOD Handicap wegens gewijzigde inkomsten en zeker ook spreken van eventuele lasten van afbetalingen. Ik raad je aan om contact te zoeken met de sociale dienst van het OCMW, het CAW of de sociale dienst van je ziekenfonds. Zij zijn hier meer ervaringsdeskundig in. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

artemis

#3 , 18 jan 2025 11:38

Goede ervaring met de dienst maatschappelijk werk van het ziekenfonds.

Reclame

rikkuD
Topic Starter

#4 , 20 jan 2025 05:45

Bedankt voor de informatie

Terug naar “Andere”