Werken tijdens ziekteverlof

Quercus
Topic Starter

Re: Werken tijdens ziekteverlof

#16 , 21 mei 2013 12:24

ik heb TAL van bewijzen van zwartwerk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#17 , 21 mei 2013 15:00

de vraag is of een bewijs die jij stelt, effectief een bewijs is. Ik heb talloze gevallen gekend van mensen die bij mij komen met "bewijzen" van zwartwerk, maar die totaal geen bewijs zijn. Zeg eens uit wat je bewijs bestaat.

Quercus
Topic Starter

#18 , 21 mei 2013 22:26

Ik heb facturen aan hem voor onderaanneming op een bepaald adres, en hij heeft geen factuur naar de uiteindelijke klant toe. Zijn manier om kosten te maken voor zijn bedrijf en geen belastingen te betalen. Er word immers niet gekeken naar waar de kosten vandaan komen, het zijn gewoon kosten.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#19 , 22 mei 2013 04:25

Ik heb facturen aan hem voor onderaanneming op een bepaald adres, en hij heeft geen factuur naar de uiteindelijke klant toe.

Dit is niet noodzakelijk een bewijs !

Dit kan daarom wel in de boekhouding geboekt zijn.

Ik weet niet welke sector het is maar in de meeste gevallen is men niet gehouden aan facturatie naar een particulier toe, en dan val je bewijs in het water!

Er bestaat nog zoiets als kas ontvangsten waar de inkomsten van de particulieren in onder geboekt word.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Quercus
Topic Starter

#20 , 22 mei 2013 12:38

dat is echt NIET het geval. En dat weet ik 100 procent zeker omdat ik ooit die boeken heb ingekeken.
kasboek heeft hij ook niet. Alles gaat op factuur bij hem.

Quercus
Topic Starter

#21 , 13 aug 2013 17:21

update:

iedereen is ingelicht. De gevolgen voor hem zijn inmiddels niet meer te overzien. Ik moet optreden als getuige en dat doe ik met veel plezier.
Lijkt wat last te hebben van stress. Ik hoop het uit de grond van mijn hart.

Franciscus

#22 , 13 aug 2013 19:02

laster en eerroof :

"""Strafwet omschrijft in de artikelen 443 en volgende een reeks misdrijven die een inbreuk vormen op het privé-leven, de reputatie of de eer van een persoon.

Laster: iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting, zonder dat men erin slaagt het wettelijke bewijs ervan te leveren, terwijl de wet het leveren van het bewijs veronderstelt. Bijvoorbeeld: men verwijt iemand dat hij fiscale fraude heeft gepleegd, zonder hiervoor het bewijs te leveren.
Eerroof: iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting, zonder het te kunnen bewijzen. Bijvoorbeeld: men verwijt iemand een misdrijf te hebben gepleegd, maar het wettelijke bewijs daarvan is niet meer te leveren omdat de zaak verjaard is.
Belediging: verspreiden van informatie over een onduidelijk feit, dat de eer van een andere persoon aantast.
Lasterlijke aangifte: laster in de vorm van een aangifte aan de overheid.
Kwaadwillige ruchtbaarmaking: een waar feit aan een ruim publiek ter kennis brengen, louter en alleen om een ander te schaden."""

Gebruiker21

#23 , 14 aug 2013 09:20

Ik vraag me wel een beetje af of iemand die enkel "wraak" zoekt, maar geen "gerechtigheid", iets te zoeken heeft op een JURIDISCH forum? Ik vind dit draadje zeer bedenkelijk en vraag me af wat de moderators hiervan vinden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden

#24 , 14 aug 2013 12:13

Ik vraag me wel een beetje af of iemand die enkel "wraak" zoekt, maar geen "gerechtigheid", iets te zoeken heeft op een JURIDISCH forum? Ik vind dit draadje zeer bedenkelijk en vraag me af wat de moderators hiervan vinden?
ik vind het juist fantastisch dat hij er voor durft uit te komen en iedereen recht in de ogen durft kijken en niet anoniem gaat klikken
in vele gevallen zijn degene die klikken die buitenschot blijven en het op een ander steken en is het de nietsvermoedende die het mag uitzweten

wel moet je daarmee opletten dat je geen vordering aan je been hebt
art 870 gerw.
hij die een zaak beweert moet het bewijs leveren
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

webmaster
Beheerder

#25 , 14 aug 2013 12:42

Ik vind dit draadje zeer bedenkelijk en vraag me af wat de moderators hiervan vinden?
Het is onze taak zo objectief en neutraal mogelijk te blijven en geen waardeoordeel te vellen over de gestelde vraag. Dat dat niet altijd evident is, zult u vast en zeker begrijpen.
De grens tussen wat toelaatbaar en niet-toelaatbaar is zit hem wat ons betreft in het al dan niet aanzetten tot of vragen om facilitatie van strafrechtelijke misdrijven.

Gebruiker21

#26 , 14 aug 2013 12:44

Tja, als het enige motief van de topic starter is "echte miserie in het leven van de betrokken persoon te brengen", dan hoop ik van harte dat hij het deksel op de neus krijgt en de miserie zich tegen hem keert (laat ik dan zelf ook even oprecht zijn), los van wat de andere persoon de topic starter ook mag aangedaan hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”