ik werk reeds 7 jaar bij het zelfde bedrijf. De werkgever wil nu iedereen een geheimhoudingsverklaring laten tekenen. Op dit document staat dat elke overtreding wordt beboet met 40.000 Euro per overtreding!!!
Er is niet specifiek uitgelegd wat een overtreding dan precies is of wie bepaald of je in overtreding bent of dat een overtreding willekeurig moet gebeuren. Het hele verhaal is dus heel ondoorzichtig maar je zou wel per overtreding 40.000 Euro aan de werkgever moeten betalen. Kan zo iets? Is dit rechtens? Bestaat er voor een boetebeding niet ook een maximum bedrag gerelateerd aan de maandloon? Ik zou willen dat dit bedrag volledig wordt geschrapt en er iets wordt ingezet in de stijl van: Overtreding wordt rechtelijk vervolgt of er volgt een waarschuwing en bij de derde waarschuwing ontslag, mits dat er bepaald wordt wat er precies een overtreding is. Ik wil dit document anders helemaal niet tekenen, maar als ik niet teken betekend dit eventueel ook dat mijn huidig contract niet wordt aangepast (ik wil minder uren werken en daarvoor kreeg ik een nieuw contract samen met de geheimhoudingsverklaring)....
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)