De handicap dat u Nederlands bent ????Met mijn leeftijd van 53 en de handicap dat ik nederlands ben schijnt het niet mogelijk te zijn hier aan werk te geraken. Ik werk nu nog in Nederland maar ben nu al een jaar naar werk aan het zoeken in mijn omgeving. Woonwerkverkeer kost me nu 3 uur en wordt een hele zware belasting. Gelukkig heb ik nog tijd tot mijn kontrakt afloopt maar wil me graag nu al laten informeren. Mijn omgeving heeft het over stempelen maar wat is dat en wat moet ik hiervoor doen. Ik hoop nog steeds dat het mij gaat lukken om werk te vinden hier maar voor het geval wil ik liever voorbereid zijn.
Als je je Nederlandse HBO-opleiding op een Belgische CV vermeldt, noem je dit best geen HBO. Ten eerste is deze afkorting niet gekend, ten tweede is dit in België een diploma van middelbaar niveau (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoger_bero ... Vlaanderen" onclick="window.open(this.href);return false; ).sorry dat voel ik een beetje zotevens natuurlijk de oudere leeftijd. Maar ik ben daardoor toch niet uitgerangeerd. Heb verdorie een HBO opleiding en behoorlijk wat ervaring maar antwoord op mail ivm werk zoeken krijg ik gewoon niet.
er zijn toch nog uitzonderingen waar wel nog dagelijkse stempelcontrole is , bij ons zullen de vakbonden er alles aan doen om de afschaffing ervan tegen te houden . ze hebben zelfs de 300 000euro subsidies hiervoor geblokkeerd tot groot ongenoegen van de werkgeversorganisatieStempelen moet u niet meer doen. Stempelcontrole is afgeschaft vanaf 15 december 2005
TER INFO:Ik heb persoonlijk ook de ervaring dat een mail niet echt het geschikste middel is om te solliciteren in België. Gebruik best nog een normale brief.
ik weet dat veel werklozen solliciteren per e-mail, maar als een gewone brief mogelijk is, lijkt me dat nog altijd een efficiënter middel. 't is nu niet dat je per gele briefkaart moet solliciteren, maar als je nog een klassieke brief gebruikt, spring je meer in het oog.TER INFO:Ik heb persoonlijk ook de ervaring dat een mail niet echt het geschikste middel is om te solliciteren in België. Gebruik best nog een normale brief.
Zeven Belgen op de tien solliciteren via e-mail:
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 9-4000.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar is de tijd dat je je sollicitatie met vulpen op een dubbel geplooid 'ministerpapier' moest schrijven!
Tegenwoordig vragen hoe langer hoe meer bedrijven/werkgevers om te solliciteren via e-mail.
Tips : website VDAB, Jobat, Vacature.Aha daar wringt het schoentje dus geen emails maar gewone brieven en de HBO de deur uit en of HBO5 of Bachelor ik neem aan dat je Bachelor schrijft als het afgerond is met diploma.
Hernieuwde pogingen het CV staat al te stampen en nu dus brieven maken is er nog iets waar ik op moet letten heirbij. Tips zijn welkom ik reis nu dus 3 uur per dag om te werken dit moet eenvoudiger kunnen.