Beste,
Graag zou ik wat raad willen krijgen m.b.t. de verkoop van mijn auto.
Begin maar heb ik mijn auto verkocht aan een garage. Ik vroeg of ze konden wachten tot eind maart , totdat ik mijn nieuwe wagen (bedrijfswagen) zou krijgen. Dat was geen probleem.
In de overeenkomst staan de algemen zaken zoasl datum van verkoop, datum van levering, gegevens van de koper, gegevens van de verkoper en de gegevens van de auto.
Ze hebben een voorschot gegeven van 1000 €.
2 weken geleden kreeg ik mijn bedrijfswagen en belde ik de mensen van die garage op.
Ze gingen me terugbellen om verder af te spreken. Ondertussen zijn we 2 weken verder en staat mijn auto er nog steeds. Ik heb ze eenmaal nog aan de lijn gekregen en ze gingen me dan weer zo snel mogelijk terugbellen. Ik probeer ze nu terug aan de lijn te krijgen maar tevergeefs.
Hoe lang moet ik eigenlijk wachten totdat ze die auto komen ophalen ?
Ondertussen staat hij voor mijn deur en zou ik eigenlijk mijn verzekering en zo willen opzeggen. Maar dan moet ik mijn nummerplaten binnen doen en staat hij zonder nummerplaten op de openbare weg wat volgens de wet ook niet mag. (vermits ik geen garage of zo heb)
Daarnaast zou ik de lening die hier nog voor openstaat ook graag terubetalen met het geld van de verkoopsom, vermits ik nu eigenlijk zowel voor mijn bedrijfswagen betaal als voor mijn eigen wagen.
Als hij hem nu niet meer wilt of kan kopen, heb ik dan het recht om mijn auto aan iemand anders te verkopen ? En hoe zit het verder met dat voorschot ? Ondertussen is de wagen ook ouder geworden en zoals elke auto gaat de waarde naar beneden als hij ouder wordt. Heb ik het recht om het voorschot dan te behouden hiervoor ?
Kan iemand mij raad geven wat de mogelijkheden zijn of de verschillende scenario's dat ik eventueel kan doorlopen ?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Jan.