Een oudere tante van mij (die nog niet zolang met de PC werkt maar wel de online banking ontdekt heeft) heeft een factuur van het ziekenhuis betaald, maar ze had de gestructureerde mededeling op het overschrijvingsformulier overgenomen in het mededeling veld ipv het veld voor de gestructureerde mededeling.
Nu kreeg ze een herinnering + kosten ivm die factuur. Ze heeft gebeld naar de facturatiedienst dat ze weldegelijk overgeschreven heeft. De facturatiedienst heeft dit opgezocht en zag inderdaad de overschrijving, maar meldde mijn tante dat de gestructureerde mededeling in het mededeling veld stond, want niet correct was, waardoor de betaling niet automatisch door hun systeem verwerkt werdt. Bijgevolg was mijn tante volgens de facturatiedienst wel nog de extra kosten verschuldigd.
Is dit correct? Mijn tante had op tijd betaald, aan de correcte partij en het correcte bedrag. Het enige foutje dat ze gemaakt heeft is dat de gestructureerde mededeling in een verkeerd veld werd ingevuld. Meer details kan ik momenteel niet geven, aangezien ik de factuur niet in mijn bezit heb.
Concrete vraag: wat moet mijn tante doen? De extra kosten betalen of protesteren? En op basis waarvan protesteren?