kosten zonder info vooraf!

Cinderella1
Topic Starter

kosten zonder info vooraf!

#1 , 24 mei 2013 17:19

3 maanden geleden zijn wij verhuisd nadat onze woning onbewoonbaar werd verklaard. dit ligt al in procedure tegen de huiseigenaar...

MAAR: in maart bellen wij de netbeheerder op om de elektriciteit volledig te laten afsluiten. geen probleem, ik kreeg een afspraak en 2 dagen erna was de elektriciteit in het huis history. onze bedoeling was dus dat onze huiseigenaar niet op onze kosten stroom zou kunnen verbruiken. er was namelijk geen sprake van een klassieke verhuis met overzetting naar nieuwe huurders...

nu verleden week kregen wij opeens een rekening in de bus van 75€ afsluitkosten! daar werd ik vooraf totaal niet over geïnformeerd. niet aan de telefoon én niet door de technieker die kwam afsluiten. ik ga daar niet mee akkoord! ik ben echt niet zinnens om die kosten aan dat krot nog te doen, zeker omdat ik daar vooraf nooit over ingelicht ben geweest.

wat kan ik doen? ze hebben mijn klacht genoteerd (zeggen ze) maar ze manen ons aan om toch zeker te betalen...

advies? alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantre

#2 , 25 mei 2013 12:28

Tjiens ik dacht dat het evident was dat men betaald voor geleverde diensten zeker als men er zelf om vraagt.
Van de veronderstelling uitgaan dat dit dan maar gratis gebeurt is op zijn minst nogal naief te noemen.
Moet uw dokter u ook altijd vertellen wat het gaat kosten als u bij hem op consultatie gaat.
Denkt u dat ieder herstel van software voor niks gebeurt ook als u het zelf naar de winkel brengt en desnoods wacht
Denkt u dat z euw wasmachine ook komen nazien zonder dat het iets kost
etc etc etc..........
Misschien hadden ze het u wel moeten vertellen maar voor zover dat ik weet ontslaat u dat niet van uw verplichting om
een geleverde dienst te vergoeden. Eerlijk gezegd vind ik dat de evidentie zelf. Er is ook geen sprake van misbruik of overdreven
kosten voor de geleverde dienst.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mei 2013 15:37

De prijs voor een afsluiting kan je waarschijnlijk wel vinden op hun site. Zij maar zeker dat ze ergens consulteerbaar is.

Reclame

Cinderella1
Topic Starter

#4 , 25 mei 2013 15:41

straf dat dan de "dienst" overzet van een verhuis bij infrax (zelfde maatschappij dus!) WEL gratis is... en dat het afsluiten van de pidpa OOK gratis is!!!!
Telenet heeft ons effectief vooraf geïnformeerd over de kosten wat internet enz berteft.

btw bij mijn dokter WEET ik wat ik betaal.

net wezen kijken op hun site. aansluitingskosten idd terug te vinden, maar NIKS ofte NIKS over buitendienst stelling!!!!

artemis

#5 , 25 mei 2013 16:19

straf dat dan de "dienst" overzet van een verhuis bij infrax (zelfde maatschappij dus!) WEL gratis is... en dat het afsluiten van de pidpa OOK gratis is!!!!
Als de meterstanden gewoon overgenomen worden moet de netwerkbeheerder niet ter plaatse komen, dat is puur een administratieve verwerking.

Voor water hebben wij hier de AWW. Het water laten afsluiten kost inderdaad niets, maar wel om het terug te laten aansluiten! Ze rekenen het gewoon aan de nieuwe klant aan i.p.v. aan de oude, wat in feite oneerlijk is vermits het meestal de vertrekkende klant is die opdracht heeft gegeven om het af te laten sluiten. En ze zeggen het er ook niet op voorhand bij!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 mei 2013 16:23

Er is een verschil tussen overzetten en afzetten.
Overzetten gebeurd bij verlaten pand
Afzetten .... de zaak wordt bv verzegeld of de kraan wordt op de openbare weg dichtgedraaid.
http://www.mijnenergie.be/veel-gestelde ... trr3qhdho7" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos

#7 , 25 mei 2013 21:02

Kan iedereen terug tot de kern van de zaak komen?

freste

#8 , 04 jun 2013 11:16

Telenet heeft ons effectief vooraf geïnformeerd over de kosten wat internet enz berteft.

btw bij mijn dokter WEET ik wat ik betaal.

net wezen kijken op hun site. aansluitingskosten idd terug te vinden, maar NIKS ofte NIKS over buitendienst stelling!!!!
Misschien wat beter zoeken, ik vind op de sites van Eandis en Infrax wel duidelijk de kosten voor af te sluiten terug.

Normaal heb je ook moeten aftekenen op de technieker zijn computer, daar stonden dan ook de kosten bij vermeld.

Terug naar “Consumenten Koop”