Ok Shar,volgende stap ,morgen naar de automarkt en kijken naar die bewuste handelaar,neem ginder ook contact op met de verantwoordelijke en zeg als de zaak niet onmiddelijk inorde komt dat ge naar de controlediensten (BTW ,douane)stapt en klacht neerlegt en dat de media gecontacteert wordt!
De verantwoordelijke van de markt kan dat missen als kiespijn want slechte reclame betekent voor hem minder inkomsten ,ook de medewerker moest een kopie maken van het paspoort van de verkoper ,zeker na een weigering!
De automarkt heeft zeker niet opgetreden zoals het hoort, en dat weten zij ook wel.
Hallo,
Ik heb uw advies opgevolgd en ben daar vanochtend naar toe gegaan. De handelaar die de auto aan ons had verkocht was op de automarkt gezien en opeens toen er geruchten gingen dat de baas van die markt hem wilde spreken was hij verdwenen. De baas heeft gezegd dat hij ons zal helpen en dat wij inderdaad bedrogen zijn. Nu hebben we het volgende vernomen, de auto was opgekocht door een andere handelaar bij garage Beerens te Aartselaar, vervolgens heeft die dat weer door verkocht aan de handelaar die hem aan ons heeft verkocht. De eerste handelaar heeft gezegd dat ze wisten dat die auto problemen had! De tweede handelaar heeft het gewoon verzwegen.
We hebben 2 uur gewacht en de baas heeft hem wel 10 keer geprobeerd te bellen maar zonder succes. Hij nam gewoon niet op terwijl hij wel gezien was op de markt. Vervolgens heeft de baas van de automarkt de vriend/zakenpartner van die handelaar meegenomen naar zijn kantoor. Die was namelijk ook bij de verkoop aanwezig. Die vriend zei dat hij de auto wel wilde terug nemen maar dat hij geen geld bij had en dat hij toch morgen met die handelaar naar Antwerpen zou komen om ons geld terug te geven. Ik heb gezegd prima, ik wil dit zwart op wit. Hij kreeg een papier en een pen in zijn handen gedouwd, eerst kwam hij met het excuus ik kan geen Nederlands schrijven. De baas van de automarkt zei dan schrijf je het in het Frans, hij heeft helaas niks op papier geschreven omdat hij vond dat niet hij maar zijn vriend/zakenpartner verantwoordelijk was. Hij heeft enkel zijn naam en telefoonnummer achter gelaten en mondeling toegezegd dat hij ervoor zal zorgen dat de verantwoordelijke het geld morgen brengt. De baas van de automarkt belt ons morgen en dan is het duimen voor ons geld.
Ik vroeg of ik een kopie van de pas van de eerste en tweede handelaar mocht hebben. Ze hadden er enkel maar een van de eerste handelaar en die van de tweede handelaar die verantwoordelijk was voor de verkoop aan ons konden ze niks vinden. Ze moeten het opzoeken in bestanden. Ik denk dat ze wel beseffen dat ze de fout zijn gegaan door dat niet te kopiëren. Ik hoop dat we gauw verlost zullen zijn van deze nachtmerrie al vertrouw ik niks en niemand meer
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)