tweedehands auto na eerste keer rijden kapot.

Oude Belg

Re: tweedehands auto na eerste keer rijden kapot.

#16 , 20 dec 2013 09:59

http://www.carpass.be/Géén carpass? Dan is de verkoop ongeldig.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 dec 2013 10:57

http://www.carpass.be/Géén carpass? Dan is de verkoop ongeldig.

Dit is de wet op de tweedehandswagens, maar de praktijk is soms totaal anders, er worden zeer veel tweedehandswagens verkocht zo gezegd voor export, of zelfs met de benaming schroot, de kopers gaan via een tussenpersoon die een handelaars plaat heeft hem laten keuren, die mensen vindt je op internet en aan de grote keuringscenters, dan heeft men ook geen carpas, en dit zijn die mensen die op die markten staan, maar als koper moet je dit weten dat dit geen beroeps mensen zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Benny D

#18 , 20 dec 2013 11:55

Op de factuur staat enkel de naam en adres van de persoon die de auto heeft verkocht. Volgens de automarkt is het een gekende autohandelaar die daar elk weekend staat voor het verkopen van auto's. .
Ga gewoon naar die automarkt ,vraag achter de verantwoordelijke van de automarkt ,leg hem alles uit en zeg dat ze zich aan een controle mogen verwachten ,eis dat de verkoop ontbonden wordt ,ga samen met deze achter de autohandelaar aan op de automarkt en dreig eventueel met een klacht.

Reclame

denlowie

#19 , 20 dec 2013 12:04

Dit staat op de website van de automarkt !

De auto-markt van diepenbeek is de beste oplossing voor iedereen behalve autohandelaars om zonder zorgen en zonder papieren rompslomp hun auto te verkopen.
Je hebt geen geloop aan huis, geen zogenaamde kopers die aan huis komen met andere bedoelingen dan je auto te kopen. Op de markt bereik je op een paar uur tijd, onder begeleiding van professionelen, meer mogelijke kopers dan waar je anders weken voor nodig hebt. Zijn er problemen, dan staat onze ploeg tot uw beschikking!! Wij helpen U uw verkoop of aankoop tot een goed einde te brengen.

Dus dit is zeker geen handelaar !!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Benny D

#20 , 20 dec 2013 14:50

Die markt is 2 km van mijn thuis,elke autohandelaar in een straal van 50 km staat daar ,zij kopen op aan de ingang,zetten de wagen vervolgens onmiddelijk terug te koop en verdienen zo in het zwart bij!
Gewoon naar de verantwoordelijke gaan want die kan deze problemen missen.
Gewoon zeggen dat ge controle gaat sturen ,de handelaar zal wel aangezet worden om de wagen terug te nemen!
Media kunnen ze ook wel missen.
Schrik moet ge niet hebben er staan enkele buitenwippers om alles in goede orde laten te gebeuren.

Franciscus

#21 , 20 dec 2013 19:15

Gewoon zorgen dat er controle komt.
In Antwerpen heeft dat enkele weken geduurd ( politie - belastingen - en andere overheidsdiensten) heeft verschillende malen in de krant gestaan.

Oude Belg

#22 , 20 dec 2013 23:46

Wat die garage in Aartselaar die verkopen hun overnames aan opkopers zo gezegd voor het buitenland en voor oud ijzer, ....
TS had een tweedehandswagen gekocht, geen ton oud ijzer.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

shar
Topic Starter

#23 , 21 dec 2013 09:02

Ik ben dankzij jullie wat wijzer geworden. De Carpass en groene keuringsbewijs hebben we gekregen van de verkoper. Want dat was een van onze voorwaarden als kopers. Op de verkoopovereenkomst staat geen BTW nr of ondernemingsnummer. Er is enkel een kopie van onze pas gemaakt omdat de verkoper dit weigerde en de medewerker van de administratie heeft gezegd, u hoeft zich geen zorgen te maken, hij is een gekende handelaar die elke week hier op de markt staat. Er staat geen dossiernummer vermeld en het adres van de verkoper is denk ik ook vals. Hier staat Rue de Soides 127, 7800 ATH. Ik heb eens via de wittegids bekeken of deze bestaat maar dit is een onbestaande adres. Ik besef me steeds meer hoe erg wij bedrogen zijn :(
Inmiddels heb ik een email gestuurd naar de automarkt en ik heb een reactie gekregen van de klantendienst. Ze zullen onze situatie trachten aan te kaarten bij de verkoper. Ik moest intussen een scan van de verkoopovereenkomst bezorgen

Aan de hand van het vermelde dossiernummer moeten ze de identiteit en hoedanigheid van de verkoper achterhalen. Maar helaas zie ik geen dossiernummer vermeld op de verkoopovereenkomst :shock:

Ook vroegen ze de gsm / telefoonnummer van de verkoper.
En zodra ze enig nieuws hebben, dan houden ze ons op de hoogte.

shar
Topic Starter

#24 , 21 dec 2013 09:06

Op de factuur staat enkel de naam en adres van de persoon die de auto heeft verkocht. Volgens de automarkt is het een gekende autohandelaar die daar elk weekend staat voor het verkopen van auto's. .
Ga gewoon naar die automarkt ,vraag achter de verantwoordelijke van de automarkt ,leg hem alles uit en zeg dat ze zich aan een controle mogen verwachten ,eis dat de verkoop ontbonden wordt ,ga samen met deze achter de autohandelaar aan op de automarkt en dreig eventueel met een klacht.
Heb dankzij je tip de klantendienst gecontacteerd

Benny D

#25 , 21 dec 2013 11:01

Ok Shar,volgende stap ,morgen naar de automarkt en kijken naar die bewuste handelaar,neem ginder ook contact op met de verantwoordelijke en zeg als de zaak niet onmiddelijk inorde komt dat ge naar de controlediensten (BTW ,douane)stapt en klacht neerlegt en dat de media gecontacteert wordt!
De verantwoordelijke van de markt kan dat missen als kiespijn want slechte reclame betekent voor hem minder inkomsten ,ook de medewerker moest een kopie maken van het paspoort van de verkoper ,zeker na een weigering!
De automarkt heeft zeker niet opgetreden zoals het hoort, en dat weten zij ook wel.

mava105

#26 , 21 dec 2013 12:03

Hier staat Rue de Soides 127, 7800 ATH. .
Deze straat bestaat zelfs niet eens in ATH.

shar
Topic Starter

#27 , 22 dec 2013 14:02

Ok Shar,volgende stap ,morgen naar de automarkt en kijken naar die bewuste handelaar,neem ginder ook contact op met de verantwoordelijke en zeg als de zaak niet onmiddelijk inorde komt dat ge naar de controlediensten (BTW ,douane)stapt en klacht neerlegt en dat de media gecontacteert wordt!
De verantwoordelijke van de markt kan dat missen als kiespijn want slechte reclame betekent voor hem minder inkomsten ,ook de medewerker moest een kopie maken van het paspoort van de verkoper ,zeker na een weigering!
De automarkt heeft zeker niet opgetreden zoals het hoort, en dat weten zij ook wel.
Hallo,

Ik heb uw advies opgevolgd en ben daar vanochtend naar toe gegaan. De handelaar die de auto aan ons had verkocht was op de automarkt gezien en opeens toen er geruchten gingen dat de baas van die markt hem wilde spreken was hij verdwenen. De baas heeft gezegd dat hij ons zal helpen en dat wij inderdaad bedrogen zijn. Nu hebben we het volgende vernomen, de auto was opgekocht door een andere handelaar bij garage Beerens te Aartselaar, vervolgens heeft die dat weer door verkocht aan de handelaar die hem aan ons heeft verkocht. De eerste handelaar heeft gezegd dat ze wisten dat die auto problemen had! De tweede handelaar heeft het gewoon verzwegen.
We hebben 2 uur gewacht en de baas heeft hem wel 10 keer geprobeerd te bellen maar zonder succes. Hij nam gewoon niet op terwijl hij wel gezien was op de markt. Vervolgens heeft de baas van de automarkt de vriend/zakenpartner van die handelaar meegenomen naar zijn kantoor. Die was namelijk ook bij de verkoop aanwezig. Die vriend zei dat hij de auto wel wilde terug nemen maar dat hij geen geld bij had en dat hij toch morgen met die handelaar naar Antwerpen zou komen om ons geld terug te geven. Ik heb gezegd prima, ik wil dit zwart op wit. Hij kreeg een papier en een pen in zijn handen gedouwd, eerst kwam hij met het excuus ik kan geen Nederlands schrijven. De baas van de automarkt zei dan schrijf je het in het Frans, hij heeft helaas niks op papier geschreven omdat hij vond dat niet hij maar zijn vriend/zakenpartner verantwoordelijk was. Hij heeft enkel zijn naam en telefoonnummer achter gelaten en mondeling toegezegd dat hij ervoor zal zorgen dat de verantwoordelijke het geld morgen brengt. De baas van de automarkt belt ons morgen en dan is het duimen voor ons geld.

Ik vroeg of ik een kopie van de pas van de eerste en tweede handelaar mocht hebben. Ze hadden er enkel maar een van de eerste handelaar en die van de tweede handelaar die verantwoordelijk was voor de verkoop aan ons konden ze niks vinden. Ze moeten het opzoeken in bestanden. Ik denk dat ze wel beseffen dat ze de fout zijn gegaan door dat niet te kopiëren. Ik hoop dat we gauw verlost zullen zijn van deze nachtmerrie al vertrouw ik niks en niemand meer :?

Benny D

#28 , 22 dec 2013 14:48

Oei,er zijn nog personen die ge kunt vertrouwen,helaas zijn deze dun gezaaid, ging het over een groot aankoopbedrag,anders vraagt ge het geld aan de verantwoordelijke,hij heeft nog steeds het meeste te verliezen ,zij zijn verantwoordelijk voor de gegevens van de verkoper,geen kopie van de verkoper is een grove fout!
Ik hoop dat ge morgen goed nieuws krijg maar ik vrees ervoor,ik denk dat ge eerder volgende week weer op de automarkt zult staan maar laat ons hopen dat ge morgen goed nieuws krijg!

shar
Topic Starter

#29 , 22 dec 2013 15:02

Ik kreeg net een telefoontje dat de handelaar de baas heeft terug gebeld. Hij heeft gezegd dat hij het geld morgen komt brengen. Hij wil de kosten van de controle en zijn transport kosten er wel vanaf halen. Ik ga akkoord met de kosten van de controle maar betaal geen cent voor zijn transport kosten. Ik heb ook de hele week met openbaar vervoer naar het werk moeten gaan omdat ik die auto niet kon gebruiken. Ik moest de hele week mijn kind in de naschoolse opvang laten omdat ik met openbaar vervoer niet op tijd mijn kind kon ophalen van school. Dit is echt absurd, ze willen je tot de laatste cent bedriegen. Ik hoop dat ik jullie morgen goed nieuws kan melden.

Franciscus

#30 , 22 dec 2013 15:19

Nummerplaat noteren van wagen waarmee hij is.
De uitbaters van de automarkt vragen zijn identiteitskaart te kopiëren. U vraagt ook zijn identiteitskaart en de gegevens van zijn firma
Politie op voorhand verwittigen, eventueel al aangifte doen is oplichting en zeker als uur gekend is vragen in de buurt te zijn zodat zij direct kunnen optreden.

Terug naar “Consumenten Koop”