Vertraging bestelling nieuwe auto

Topheke
Topic Starter

Vertraging bestelling nieuwe auto

#1 , 06 mei 2014 11:44

Hallo,

op 04/01/2014 hebben we een nieuwe auto bij Ford besteld.
Op de bestelbon staat als leverdatum: eind april 2014.
Midden april had ik een mailtje gestuurd naar de dealer om te vragen of ze me konden zeggen of de auto in aantocht was, toen kreeg ik de info dat het volgens de laatste info van Ford midden mei zou worden. Eind volgende week zijn we midden mei en ik vrees het ergste, nog meer vertraging.

Wat kan ik doen als het blijkt dat de auto nog meer vertraging oploopt? Volgens de voorwaarden op de bestelbon mag ford de termijn verlengen met 25% van de periode tussen besteldatum en aangeduide levertermijn. In ons geval zou dit willen zeggen dat de auto niet later dan 29/05 geleverd mag worden.

Wij hebben volgende maand een autovakantie naar Spanje gepland. Momenteel hebben we een 3-deurs Corsa en hebben recentelijk een dochter erbij (daarom aankoop van nieuwe wagen). Het is voor ons onmogelijk om met deze auto op vakantie te gaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Topheke
Topic Starter

#2 , 08 mei 2014 09:17

Heeft er niemand hier reeds ervaring mee gehad?
Indien de levertermijn de 25% overschrijdt zou ik niet meteen de auto willen annuleren, ik heb deze uiteindelijk wel nodig.
Maar moest het blijken dat we de auto niet krijgen voordat we op vakantie vertrekken en we hiervoor dus een auto moeten huren, zou ik dat deze kosten kunnen verhalen op Ford of de dealer?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2014 10:48

Misschien eens met de garage onderhandelen over het gratis krijgen van een vervangwagen, of het kunnen huren aan verminderde prijs.
Heb dat een 10 tal jaren ook voorgehad. Nieuwe wagen was besteld. Leveringstermijn was reeds 2 weken overschreden, en kreeg plots een panne aan mijn oude wagen. Herstelling zou te duur uitvallen. Heb daarom een gratis vervangwagen gekregen. Moest enkel maar brandstof betalen. Heb hiermee nog 1 week rondgereden en dan was de nieuwe wagen er.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mei 2014 11:01

U zal zeker een 'klapke' moeten doen maar na dat 'klapke' niet vergeten ofwel een ingebrekestelling via AS te sturen ofwel de overeengekomen afspraken zeker indien niet op papier deze ook via AS te bevestigen.
Alleen als ze echt weigeren dan zou ik pas hard reageren.
eerste is de wet op de marktpraktijk - 2de is garantiewetgeving
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki

#5 , 08 mei 2014 13:16

Ik zou ook trachten voor die periode een gratis vervangwagen te krijgen. Met als argument dat, omdat de leveringstermijn overschreden is, u niet anders kan dan de koop te annuleren.

ganapathi tantre

#6 , 11 mei 2014 15:03

om dan nog eens even lang te wachten op de nieuwe aankoop..................

Sirkii

#7 , 11 mei 2014 18:23

om dan nog eens even lang te wachten op de nieuwe aankoop..................
..... Tenzij je tevreden bent met een stockwagen.

jajutho

#8 , 11 mei 2014 20:32

Moet je je Corsa inleveren? Dan is een tijdelijke, gratis vervangwagen misschien wel te regelen.
Leg je probleem eens voor bij Ford. Een open discussie levert waarschijnlijk het meeste op.
J

Terug naar “Consumenten Koop”