annuleren van contract

sylvia52
Topic Starter

annuleren van contract

#1 , 02 mar 2006 15:12

Mijn (griekse) vriend heeft een blunder van jewelste gedaan. Hij ging kijken voor een nieuwe auto en tekende daar een "bestelbon". De verkoper had gezegd, indien mijn vriend van gedachte zou veranderen, hij de bestelbon zou scheuren. Niet dus ! Mijn vriend zag een mooiere auto bij xxx en tekende daar ook !!!!! Hij kent onze taal niet en amper engels en had zich gewoon laten overtroeven door de verkopers. Natuurlijk dit is geen excuus, ik weet het ! Maar wat nu ?????
Help !!!!!! Misschien via een bank die hem een bewijs wil geven dat hij geen lening krijgt (want dit is de enigste mogelijkheid denk ik) ? Maar zijn eigen bank zegt dat ze dit niet willen doen (geen valse verklaringen) en een andere bank weigert ook omdat hij daar geen klant is. Wat nu ????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis

#2 , 18 mar 2006 17:49

Wanneer de verkoper Nederlandstalig was en uw vriend werkelijk de Nederlandse taal onmachtig is, dan zou u wellicht "dwaling" kunnen inroepen. Dit is een gebrek in de wil die het sluiten van een geldig contract onmogelijk maakt.

Raadpleeg desnoods een advocaat of Justitieassistent(e).

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”