Terugsturen Online Aankoop van Vouchers

haplotheone
Topic Starter

Terugsturen Online Aankoop van Vouchers

#1 , 11 dec 2014 11:39

Ik (België) heb recentelijk (5/12) een 30-tal vouchers, ter waarde van 25 euro, besteld bij een webshop in Nederland (via een website, met kredietkaart). Het was de bedoeling om vouchers, geldig op het volledige product gamma te bestellen, maar per ongeluk heb ik in plaats daarvan
e-book vouchers besteld...

Toen deze bestelling aankwam, heb ik mijn fout ingezien en meteen de webshop gecontacteerd om deze proberen in te ruilen voor algemene vouchers, of mijn bestelling terug te sturen.

Terwijl hun website openlijk een flexibele terugstuur policy adverteert, was dit volgens de persoon aan de andere kant van de lijn uitzonderlijk niet mogelijk omdat het ging over (e-book) vouchers. Na specifiek opzoekwerk blijkt dit inderdaad op hun website terug te vinden.

Nu vroeg ik me af of er een manier is waarop ik deze bestelling toch nog kan annuleren?
Wat zegt de EU hierover? http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik begrijp dat deze regel uitzondering heeft, maar vouchers (met 3 jaar geldigheid) lijken mij op het eerste zicht wel een heel ruime interpretatie?

Bedankt voor uw aandacht en hopelijk kunnen jullie me hierin adviseren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 11 dec 2014 11:52

Als consument heb je het wettelijk recht als je online koopt op het 14 dagen bedenktijd, dus deze kan je binnen de 14 dagen na levering terug sturen op u kosten, of indien anders vermeld in hun verkoopsvoorwaarden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

haplotheone
Topic Starter

#3 , 11 dec 2014 15:48

Als consument heb je het wettelijk recht als je online koopt op het 14 dagen bedenktijd, dus deze kan je binnen de 14 dagen na levering terug sturen op u kosten, of indien anders vermeld in hun verkoopsvoorwaarden.
Als ik U goed begrijp: Het is dus niet mogelijk dat 'cadeaubonnen', zoals de help-desk van de webshop lijkt te beweren, hierop een uitzondering vormen? Zelfs als ze dat expliciet in de retourneer-voorwaarden op hun website vermelden?

Reclame

LeenW

#4 , 11 dec 2014 16:07

Ik neem aan van wel, stel dat u het al gebruikt hebt en de vouchers dus waardeloos geworden zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”