Salon

ObiYana
Topic Starter

Salon

#1 , 13 apr 2016 16:30

Begin Januari ben ik bij een meubelzaak geweest om naar salons te kijken. Ik zag daar een salon die ik graag zag en heb toen aan de verkoper een offerte gevraagd. Ik vroeg maak mij een document/offerte met alles erop die ik als ik beslis de salon te bestellen alleen telefonisch moet bevestigen en waar ook de nodige gegevens opstaan om een voorschot te betalen. Ik heb de salon niet genomen en ook niet telefonisch bevestigd.

Nu kreeg ik net telefoon van die winkel dat mijn salon geleverd is en of ze die volgende donderdag kunnen leveren?

Wat blijkt die verkoper heeft ipv een offerte mij een bestel bon gemaakt en ik ben volgens hun zo dom geweest om dat te tekenen???
De verkoper beweert ook dat ik telefonisch bevestigd heb dat ik die salon wou aankopen, wat ik zeker NIET gedaan heb.

WAT NU???

Ik voel mij hier helemaal niet goed bij en voel mij echt in het zak gezet... :( :( :( :( :(

Ik heb hun gevraagd om een kopie te mailen van de bestelbon in ieder geval.

Iemand die raad weet? Het gaat hier om een salon van 6000€.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 apr 2016 16:36

U hebt gelijk, zij moeten het bewijs van de bestelling kunnen leveren. Dus antwoord simpelweg dat het een vergissing moet zijn, dat u niets besteld hebt en dat ze zullen zien dat de bestelbon niet ondertekend is voor akkoord.

Kopers

#3 , 13 apr 2016 17:23

Ts zegt thans dat hij getekend heeft... of ja Ts zegt nergens dat hij niet getekend heeft..

Reclame

mjers

#4 , 15 apr 2016 11:44

Dus je hebt een bestelbon getekend?
Of niet.?

Het is aan het bedrijf om te bewijzen dat jij iets gekocht hebt...

In het uiterste geval kan je altijd die handtekening betwisten. De waarde van een handtekening vervalt op het moment dat jij die handtekening betwist.
Dan moet er al een letterkundige aangesteld worden om die handtekening te controleren... Ze moeten dan al heel wat moeite doen hiervoor.

sloeberken

#5 , 15 apr 2016 15:25

Dus je hebt een bestelbon getekend?
Of niet.?

Het is aan het bedrijf om te bewijzen dat jij iets gekocht hebt...

In het uiterste geval kan je altijd die handtekening betwisten. De waarde van een handtekening vervalt op het moment dat jij die handtekening betwist.
Dan moet er al een letterkundige aangesteld worden om die handtekening te controleren... Ze moeten dan al heel wat moeite doen hiervoor.
Goed en wel, stel dat ze wel die moeite doen, en de letterkundige bevestigd de echtheid, wie gaat die kosten betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 apr 2016 15:33

Wat blijkt die verkoper heeft ipv een offerte mij een bestel bon gemaakt en ik ben volgens hun zo dom geweest om dat te tekenen???

Als je een bestelbon getekend heeft, zal het u woord tegen dat van de verkoper zijn, dan vrees ik wel dat u het onderspit zal delven.

De vraag is waarom heb je dit getekend als je toch maar een prijs wou weten van die salon, een prijs is snel even op een blaadje papier geschreven zonder dat iemand dit tekent.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fons54

#7 , 16 apr 2016 11:30

Je zou nog kunnen argumenteren dat je geen voorschot betaald hebt (iets wat men bij zulke bedragen meestal wel vraagt)

Terug naar “Consumenten Koop”