pakje op fout afhaalpunt geleverd

Loria
Topic Starter

pakje op fout afhaalpunt geleverd

#1 , 06 jul 2016 10:08

ik liet een pakje van een grote bestelfirma leveren op een afhaalpunt in mijn buurt. Ik kreeg een mail met bevestiging en toen las ik dat het zou worden geleverd worden op een ander afhaalpunt, zo'n 40 km van waar ik woon.
Ik mailde de klantendienst en ze zeiden: er was een fout in ons systeem die afhaalpunten door elkaar haalde, maar helaas, je zal het daar "moeten" oppikken want het is al verstuurd met de post. Ze geven duidelijk toe dat hun systeem dol draaide, maar ik moet wel die afstand doen.
Nog eens gebeld, maar kreeg hetzelfde antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 06 jul 2016 10:10

Staat er in de voorwaarden dat het pakje op het dichtsbijzijnde afhaalpunt moet worden geleverd?

Loria
Topic Starter

#3 , 06 jul 2016 10:23

Neen, maar wel dat je zelf de keuze hebt. Ik had die keuze ook aangegeven, maar in dat programma is bij hen hun systeem dolgedraaid en de consument moet daarvoor opdraaien.

Reclame

LeenW

#4 , 06 jul 2016 10:25

Wijs hen dan op die voorwaarden dat volgens de overeenkomst op uw keuze geleverd moet worden. Doe dit schriftelijk, niet per telefoon.

sloeberken

#5 , 06 jul 2016 10:45

Zou ook de afzender inlichten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”