Had een reis geboekt naar Reims MAAR een fout gemaakt. Ik heb direct een bericht gestuurd naar de accommodatie, het hotel. Aangezien dit een speciale actie was kan je normaal gezien niet gratis annuleren.
Toch was het hotel akkoord om dit gratis te annuleren. ( Heb alles schriftelijk op mail nog). Mijn visa was al belast met het bedrag.
Ik heb naar X.com gebeld met de vraag om dit te bevestigen. De meneer aan de lijn heeft naar het hotel gebeld en inderdaad dit ging kostenloos geannuleerd worden. Ik ga mijn geld terugkrijgen. X heeft dit per mail nog eens bevestigd.
twintig dagen later had ik nog niets teruggekregen dus heb ik nog eens gebeld naar X.com. Ik heb dan een screenshot van mijn afrekening moeten sturen en dat heb ik ook gedaan (22 augustus). Hebben telefonisch nog eens gezegd dat ik sowieso mijn geld ging terugkrijgen.
Nu vandaag heb ik nog eens gebeld naar X.com omdat ik over de screenshot niets had gehoord. De dame aan de lijn zei dat ze door het hoogseizoen niet direct alle mails kunnen lezen. Ze heeft in mijn dossier gekeken en gezegd dat de screenshot inorde was. Ze heeft nog eens contact opgenomen met het hotel en nog eens bevestigd dat ik sowieso mijn geld ging terugkrijgen. Binnen de 5 werkdagen zou ik reactie moeten krijgen van X.com zei ze. Zo niet moest ik na die 5 werkdagen nog eens terugbellen (omdat het héél druk is).
Nu op zich geloof ik nog dat ik mijn geld ga terugkrijgen maar indien dit niet het geval zou zijn, kan ik dan mijn geld alsnog terug eisen? Aangezien ik schriftelijke bevestigingen heb dat ik het ga terugkrijgen, zowel van het hotel als van X.com.