Ben nieuw hier, heb net m'n account aangemaakt omdat ik met een probleempje zit.
Het zit als volgt in elkaar;
Twee weken geleden heb ik m'n Ford Fiesta verkocht.(gekeurd voor verkoop + car pass)
De verkopers gingen akkoord met alles, hebben de auto bekeken, eventjes mee gereden.
We waren akkoord om het totale bedrag bij oplevering van de auto te betalen(€700)
Een contract is getekend, waarin zij dus verklaren op de hoogte te zijn van de gebreken(kapot slot, kras op de rechterflank), iedereen content dacht ik.
Nu bleek een week later, de vrouw van de koper bleef me maar facebook berichten sturen dat ze de auto niet verzekerd kreeg, dat het haar allesinds niet lukte om de online formulieren bij Corona Direct in te vullen.
Ik was in m'n goeie doen en heb het haar stap voor stap uitgelegd(kopers zijn afrikaans) om uiteindelijk op het probleem te stuiten.
I.e. zij heeft nog geen rijbewijs!!(ze beweerde van wel bij koop auto)
DUS logisch gevolg, geen rijbewijs, geen verzekering tiens.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nu is ze wel bezig met haar rijbewijs, ze volgt 20u les bij de rijschool, en dus zou ze eind Juni klaar zijn en haar voorlopig rijbewijs ontvangen.
Allemaal goed en wel, de auto kan hier bij mij blijven staan tot die periode, het enige probleem is dat het Roze formulier(aanvraag tot inschrijving) vervalt op 12 juni.
Nu zit ze al moeilijk te doen, dat dat opnieuw in orde gebracht moet worden, maar ik wees haar erop , dat ze een contract heeft getekend,
dat toen ze dat deed het Roze formulier nog een kleine maand geldig was en dus mij geen enkele schuld treft.
Dus nu luid mijn vraag; Aangezien de auto nog op mijn naam staat, maar het contract is wel al getekend toen het roze formulier nog geldig was, moet ik dan een nieuwe Aanvraag tot inschrijving voorzien(i.e. moet ik terug naar de keuring) of is dit hun probleem?
extra vraag ; Kan ik een nieuw formulier bekomen zonder een herkeuring? i.e. dat ze gewoon een nieuw papier aanmaken, daar auto stil heeft gestaan sinds laatste keuring en er dus eigenlijk niets veranderd is?
Alvast bedankt voor de reacties,
mvg,
Daley