Zou er iemand mij kunnen zeggen wat er wettelijk gezien mogelijk is mbt terugbetaling sportactiviteiten? Ik had mijn zoon ingeschreven voor zwemlessen, een reeks van 10 lessen iedere zaterdag van eind april tot eind juni, een break in de grote vakantie en dan opnieuw 10 lessen van september tot ergens in november. Dit alles werd op voorhand betaald. Ik had destijds bij inschrijving gevraagd of we een testles konden volgen en daarna beslissen ... men vertelde mij (ik heb dit op mail staan) dat dat kón maar dat ik alsnog het bedrag volledig moest betalen. De eerste les zou dan als testles beschouwd worden en indien ik zou beslissen dat het toch niets voor mijn zoon zou zijn dan zouden we het volledige bedrag terugkrijgen.
Door Corona zijn de lessen nog niet kunnen starten, en we hebben er ook geen idee van wanneer dit dan wel gaat gebeuren. Mijn zoon heeft astma en ik moet binnen 6 weken bevallen, vanaf dan zitten we dus ook met een jonge baby in huis en door deze beide redenen ben ik nu ook erg sceptisch of ik hem überhaupt laat starten zelfs als het zou mogen.
Ze willen echter enkel de helft van het bedrag terugbetalen en beschouwen het als een annulatie. Ik begrijp dat het voor iedereen vervelend is, maar ik vind het niet echt fair aangezien ik ten eerste omwille van gezondheidsredenen (en de baby) aanvoel dat ik weinig andere keuze heb en dat dit toch een risico is dat ik enkel kan nemen indien de omstandigheden echt gunstig zijn (lees: Corona circuleert veel minder of niet), maar dat kan ik niet voorspellen natuurlijk. Bovendien had ik ook bij hen toegezegd omwille van het feit dat ze beloofden dat ik die testles kon volgen en dan het volledige bedrag terugkrijgen indien nodig. Ik ben nu uiteraard ook buiten mijn wil om niet meer in de mogelijkheid een testles te volgen.
Ik besef dat we hier wellicht niet veel aan kunnen doen ... maar ik vraag me af wat ik dan wel het beste doe? Neem ik direct genoegen met de helft van het bedrag? Blijf ik aandringen om toch meer terug te krijgen omwille van die beloofde testles? Wacht ik verder af hoe de Corona-situatie evolueert en wat hun plan is om de andere ingeschrevenen te vergoeden voor de gemiste lessen, hoe lang het ook duurt met het risico nog minder of evt meer terug te kunnen krijgen? Dank!