Kochten in 2018 laptop voor communie dochter.
Ding ging stuk in 2019, na iets meer dan een jaar gebruik. Geen grote schade, enkel de fiche voor de hoofdtelefoon werkte niet meer en 1 cijfer op numeriek toetsenbord.
Binnen gedaan bij grote Nederlandse elektroketen voor herstelling. Na enkele weken kregen we bericht dat laptop niet meer te herstellen zou zijn en we kregen het volledige bedrag terug. Uiteraard nieuwe laptop gekocht.
Nu iets meer dan 1 jaar later, laptop kapot. (Bon, dat merk koop ik dus nooit meer).
Terug binnen gedaan voor herstelling. Ventilator stuk, hij gaf die melding van zodra hij opstartte. Is plots gebeurd, zonder enige aanwijzing.
Dat is nu al weken geleden dat we hem retour hebben gestuurd, toen de winkels nog niet open waren. Enige mailtje dat we vorige week kregen was dat de herstelling langer duurde dan verwacht.
Nu met die ganse coronatoestanden hebben we dus, toen deze in panne viel, een nieuwe moeten kopen of we zaten met een kind dat haar huiswerk niet meer kon maken.
Wat zijn nu mijn rechten? Moet ik voor onbepaalde tijd wachten op de herstelling? Wat is een redelijke termijn voor herstelling? En welke andere opties zijn er?