Ik heb, misschien een ridicuul of banaal, geschilletje met onze oude keukenleverancier.
Ik schets: keuken 20 jaar geleden gekocht, 2 maanden geleden overwegen wij een gedeeltelijke renovatie te laten doen.
Uiteraard stappen wij eerst naar onze oude keukenleverancier. Renovatie was perfect mogelijk. Verkoopster noteert onze wensen en enkele weken later mogen wij de offerte komen bekijken. Eén van onze vragen was, indien wij met zouden ingaan op de offerte, of het mogelijk was om twee keukendeurtjes die wat waterschade hadden opgelopen in de identieke kleur zoals ze er nu 20 jaar later uitzag.
Dat was perfect mogelijk zei de verkoopster. Daarvoor moest alleen een kleuranalyse uitgevoerd worden maar daarvoor moest een deurtje binnengebracht worden. Jullie voelen het al aankomen wrsl...
De prijsofferte viel (fiks) tegen en leek ons niet in verhouding met de investering in een nieuwe keuken.
Het binnengebrachte deurtje was nog niet terug van de kleuranalyse.
Enkele weken later informeerden we of het deurtje al terug was van hun hoofdzetel.
Wij konden het deurtje komen afhalen samen met de liter verf die speciaal voor ons geleverd werd.
Dat kon alleen bij contante betaling.
Stomverbaasd waren we omdat onze vraag bij offerte enkel was of de deurtjes konden hersteld worden in de kleur die keuken nu na 20 jaar had.
Wij hadden namelijk helemaal niet gevraagd om een pot verf en lieten via mail en telefoon weten dat de verkoopster enkel de suggestie had om een kleuranalyse te laten doen. Op geen enkel ogenblik had de verkoopster ons duidelijk gemaakt dat die kleuranalyse niet gratis was, laat staan dat het betekende dat er onmiddellijk verf zou worden besteld.
Wij lieten dat ook zo weten aan de hoofdzetel. Zij gingen het kortsluiten met de verkoopster.
Vandaag wou ik mijn binnengebracht deurtje gaan afhalen in de hoofdzetel waar de eigenaar van het keukenbedrijf mij op een arrogante manier duidelijk maakte dat ik mijn keukendeurtje enkel terug zou krijgen als ik de pot verf cash betaalde.
Toen ik mijn verhaal nogmaals deed en uitlegde dat zijn verkoopster ons dat nooit had duidelijk gemaakt bij de offerte, zei hij dat ik dat maar moest weten, dat dat normaal was. Ik voelde me met de rug tegen de muur gezet en gaf uiteindelijk (misschien domweg) maar toe en zei dat hij dan de factuur maar moest opsturen want ik had zoveel cash niet bij, maar dat weigerde hij. Onmiddellijk te betalen want voor zo'n "belachelijk laag bedrag gaan we toch geen factuur maken zeker".
Hij werd onvriendelijker met de minuut en snauwde nog dat hij de factuur wel zou opsturen en dat ik na betaling mocht terug komen.
Ik ben dan met de staart tussen benen... en zonder keukendeurtje
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik weet het, het gaat over een stomme pot verf van 47 euro, maar ik voel me onheus behandeld en in m'n hemd gezet en is het voor ons meer in princiepskwestie geworden, hoe banaal het geschil ook mag zijn...
Wat zijn mijn rechten? Ben ik verplicht die factuur te betalen die ik wrsl een van de dagen in mijn bus zal vinden?
Op dit ogenblik hebben wij iets zelfs iets van hou je pot verf en zelfs onze stomme keukendeur maar...
Alvast bedankt voor jullie advies.