Prijsofferte keuken

FABINAN
Topic Starter

Prijsofferte keuken

#1 , 01 nov 2009 17:53

we hebben een prijsofferte getekend en bijgeschreven voor akkoord die geprint stond op een gewoon papier , zonder gebruiksvoorwaarden op achterkant of kleine lettertjes , er werd wel bijgeschreven , dat er een voorschot van 30% binnen de 14 dagen zou betaald worden door ons.
De volgende morgen kregen we in de brivenbus een grote betaling wegens herziening van belastingen , en hebben we onmiddelijk besloten de keuken te anuleren , ik heb dan contact opgenomen met verkoper en ik mocht naar daar gaan , op de offerte heeft de man dan geschreven anulatie en hij heeft dat odertekend met de datum en vermelding dat ik h 300 euro betaald heb voor het ontwerp;
De vraag is nu , is dit dan in orde en kan de verkopr me niets meer maken , op de offerte stond niets van andere voorwaarden zoals in een verkoopovereenkomst.
We zijn nog niet 100 procent op ons gemak en denken dat de man ons nog kan een voorschot of dergelijke schade vergoeding doen betalen .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
culpa0706

#2 , 03 nov 2009 18:53

Als er werkelijk niets van algemene voorwaarden in de overeenkomst staat, zit je safe. Dit is omdat essentiële elementen van het contract -zoals voorwaarden- door jullie aanvaard moeten worden. Maar als er niets van in het contract staat, kunnen jullie deze ook niet aanvaarden.

Ten tweede is het zeer goed van jullie om zo snel gehandeld te hebben. Je schrijft namelijk dat de morgen nadien er een brief in de bus zat en je meteen gebeld hebt. Dit zie je nog te weinig dezer dagen dat mensen dit doen en dit zal jullie namelijk veel problemen besparen. De verkoper heeft dan namelijk de keuken nog niet kunnen bestellen, dus er is ook geen voorschot of iets anders vereist. Een schadevergoeding lijkt me helemaal uit den boze omdat er helemaal geen schade is voor de verkoper.

Ik hoop wel dat er geen enkel beding in het contract is opgenomen zoals u zei, anders zou er misschien wel een annulatiebeding in kunnen gestaan hebben, maar het feit dat ze u daar ook niet op gewezen hebben ten tijde van de annulatie zal dit wel bevestigen.

Die 300 EUR ben je natuurlijk wel kwijt, maar dat wist u zelf al natuurlijk. Maar als u over een jaar wél een keuken wil bestellen kan je het ontwerp nog steeds gebruiken waar je die 300 EUR voor betaald hebt.

Ik hoop u toch enigszins gerust gesteld te hebben.
Nemo censetur ignorare HdR

FABINAN
Topic Starter

#3 , 06 nov 2009 13:31

Hartelijk bedankt voor het antwoordt.
Er stond inderdaad niets op de papieren van algemene voorwaarden , zoals ik eerder vermelde was dat gewoon een papier dat uit de printer kwam met de offerte van de keuken en op achterkant niets van voorwaarden ook niet in kleine lettertjes ,enige waar we bezorgd om waren is dat we ondertekend hebben dat we binnen de 14 dagen een voorschot gingen betalen.Toen ik de dag nadien ging voor anulatie, heb ook wel direkt gezegd tegen de verkoper dat ik eerlijk ben en dat ik dat nu niet kon betalen door de belasting herziening , en bij anulatie dat het voor beide partijen een hoop miserie ging besparen , zowael voor mij als voor de verkoper .Nogmaals bedankt voor het antwoordt we zijn toch al wat meer gerust gesteld , maar zullen toch nog een paar dagen bang afwachten of er toch geen factuur in de bus valt om een voorschot te betalen , aangezien er getekend is dat we binnen de 14 dagen gingen een voorschot betalen. Kan de verkoper dan nog na die 14 dagen een voorschot eisen.

Reclame

culpa0706

#4 , 06 nov 2009 18:47

Wel, een voorschot is gewoon een deel van de prijs voor het goed. Maar er is geen goed omdat u het contract geannuleerd hebt. Er is zelfs niets besteld, en als er al besteld zou geweest zijn, zou er al zeker niet geproduceerd zijn, omdat u zo snel handelde.
Nemo censetur ignorare HdR

Terug naar “Consumenten Koop”