2e hands wagen kapot.

Siwa
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

2e hands wagen kapot.

#1 , 28 sep 2023 14:44

Beste,

2 maand geleden heb ik een 2e hands wagen gekocht bij een autohandelaar. 2 Weken geleden merkte ik een probleem op bij mijn moteur, maakte veel lawaai + olie bleef stijgen. Direct naar de garage geweest, niet de garage waar ik de wagen kocht, en deze laten herstellen. Kostprijs: 3200euro...

Nu in het contract dat ik heb met de autohandelaar waar ik de wagen kocht staat niets in van garantie. Nu meen ik toch, zelfs als dit niet in het contract staat, dat een autohandelaar zowiso 2jaar garantie moet geven. Ik heb contact opgenomen met hun en zeggen dat zij mij niets terubetalen van de gemaakte kosten omdat ze de wagen zogezegd verkocht hebben voor een klant, en niet onder hun naam waardoor ze geen garantie moeten geven. Nochtans in het verkoopscontract staan de gegevens van de handelaar en de handtekening, niet de gegevens van de zogezegde klant.

Kan ik, aan de handelaar mijn garantie inroepen? Zelfs al staat het niet in het verkoopscontract en heb ik de auto laten herstellen bij een andere garage?

Ben ik hier in mijn recht en wat kan ik verder doen?

Mvg Siwa

Meeboohh

#2 , 28 sep 2023 14:49

U had de wagen moeten binnenbrengen bij de garage waar u die kocht.

Lanox

#3 , 28 sep 2023 14:50

Ja u had garantie in kunnen roepen, maar dat hield in dat u de auto zou aanbieden bij de verkoper voor herstelling. Niet ergens anders laten herstellen en dan de factuur doorspelen.

Reclame

Siwa
Topic Starter

#4 , 28 sep 2023 14:57

Dus ik kan niets tegen de verkoper inbrengen?

Meeboohh

#5 , 28 sep 2023 15:11

Neen, door naar een andere handelaar te stappen is de garantie hier niet van toepassing

mava105

#6 , 28 sep 2023 16:10

Ik denk zelfs dat de volledige garantie verlopen is daardoor. Dus een volgend probleem moet je nu zelf oplossen, op eigen kosten..

LeenW

#7 , 28 sep 2023 16:20

Van wie hebt u een factuur gekregen?

jef007

#8 , 28 sep 2023 20:36

dom van u,
je had terug moeten gaan naar de verkoper en daar uw garantie eisen moeten stellen

Terug naar “Consumenten Koop”