Dat vreesde ik al inderdaad, en de fabrikant weet dat ook. Ik kom uit Nederland, waar de wettelijke garantie niet algemeen beperkt is in de tijd.Dat is inderdaad net buiten garantie. Als er geen geste komt, stopt het daar jammer genoeg.
Waarom?Dat vreesde ik al inderdaad, en de fabrikant weet dat ook. Ik kom uit Nederland, waar de wettelijke garantie niet algemeen beperkt is in de tijd.Dat is inderdaad net buiten garantie. Als er geen geste komt, stopt het daar jammer genoeg.
Maar in Belgie dus wel.
Zal een gevalletje voor social media worden dus![]()
Los van het juridische, weiger ik het normaal te vinden dat dingen waarvan je verwacht dat ze 10+ jaren meegaan, al na enkele jaren de geest geven. De hulp en communicatie die je in die gevallen krijgt van verkoper en/of fabrikant spelen hierin dan ook een centrale rol, wat soms eindigt in een negatieve review met het relaas van de feiten. Dit kan elke andere consument helpen om hun keuze te maken en te weten waar ze aan beginnen. Zelf maak ik ook mijn huiswerk op deze manier vooraleer ik een grote aankoop doe.Waarom?
Effe lekker natrappen ?
De garantieperiode is op voorhand duidelijk vastgelegd en voor beide akkoord gegaan.
Omdat het mankement 2 maand na de garantieperiode is, ben jij nu boos en ga je stampei maken in de media.
in triest
Terechte aanmerking op de opmerking van Lukasi.Los van het juridische, weiger ik het normaal te vinden dat dingen waarvan je verwacht dat ze 10+ jaren meegaan, al na enkele jaren de geest geven. De hulp en communicatie die je in die gevallen krijgt van verkoper en/of fabrikant spelen hierin dan ook een centrale rol, wat soms eindigt in een negatieve review met het relaas van de feiten. Dit kan elke andere consument helpen om hun keuze te maken en te weten waar ze aan beginnen. Zelf maak ik ook mijn huiswerk op deze manier vooraleer ik een grote aankoop doe.Waarom?
Effe lekker natrappen ?
De garantieperiode is op voorhand duidelijk vastgelegd en voor beide akkoord gegaan.
Omdat het mankement 2 maand na de garantieperiode is, ben jij nu boos en ga je stampei maken in de media.
in triest
Grappig, maar even nuanceren. Je zou ondertussen toch al lang moeten weten dat de kwaliteit van sommige consumentenartikels zodanig berekend is, dat je al van geluk mag spreken dat het item nog werkt na de garantie.Waarom?
Effe lekker natrappen ?
in triest
100% akkoord.. wij hebben hetzelfde voorgehad met een stoomoven van een zogezegd kwaliteitsmerk uit de hogere prijsklasse. Na 2,5 jaar, oven stuk.. niks aan te doen.. een dure oven zou toch langer mogen meegaan dan amper 2 jaar.. echt niet oké!Los van het juridische, weiger ik het normaal te vinden dat dingen waarvan je verwacht dat ze 10+ jaren meegaan, al na enkele jaren de geest geven. De hulp en communicatie die je in die gevallen krijgt van verkoper en/of fabrikant spelen hierin dan ook een centrale rol, wat soms eindigt in een negatieve review met het relaas van de feiten. Dit kan elke andere consument helpen om hun keuze te maken en te weten waar ze aan beginnen. Zelf maak ik ook mijn huiswerk op deze manier vooraleer ik een grote aankoop doe.Waarom?
Effe lekker natrappen ?
in triest
En ik schrijf uiteraard in de media wat ik wil, dat is ook mijn vrije keuze. Uw oordeel mag u hier ventileren als u daar zo'n hoge nood aan heeft, dat is uw vrije keuze, maar is niet interessant voor de discussie. Zolang ik het bij de waarheid hou, is er geen enkel probleem. Als de fabrikant wil vermijden dat ik in de media schrijf dat mijn wasmachine na 2 jaar stuk gegaan is en dat de fabrikant weigert te herstellen, dan moeten ze maar actie ondernemen. En het is duidelijk de fabrikant niet blij was dat de waarheid online kwam te staan.Garantie is beperkt in de tijd.
Alleen de leverancier kan daar vrijwillig en op eigen initiatief van afwijken en dat is zijn vrije keuze
als je dit moet afdwingen met in de media te schrijven ...
Je zei eerder dat de fabrikant de machine hersteld heeft...Als de fabrikant wil vermijden dat ik in de media schrijf dat mijn wasmachine na 2 jaar stuk gegaan is en dat de fabrikant weigert te herstellen, dan moeten ze maar actie ondernemen