Fitnessabonnement overname NRG

Cedric89
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Fitnessabonnement overname NRG

#1 , 10 dec 2024 23:14

We kregen vandaag als abonnee bericht dat fitnessketen NRG overgenomen is door Jims van Colruyt Group.

We kregen hierbij een FAQ toegestuurd https://www.jims.be/nl/faq-nrg waarin ons duidelijk wordt gemaakt dat de club binnenkort van naam gaat veranderen maar dat er op gebied van abonnementen niets gaat veranderen.

Nu is mijn vraag in hoeverre moeten wij als lid akkoord gaan met deze fusie? Hebben wij geen recht om door deze wijziging/overname ons abonnement stop te zetten?

Ik dacht dat als een contract eenzijdig wordt aangepast, zoals prijzen e.d. (zoals dit ook in de telecom en verzekeringswereld is) dat de consument het recht heeft het contract stop te zetten.

LeenW

#2 , 10 dec 2024 23:22

Ik lees letterlijk "Je blijft betalen wat je gewend bent en je club blijft zoals je die kent.". Welke voorwaarden worden er dan aangepast?

Cedric89
Topic Starter

#3 , 11 dec 2024 07:17

Dit gaat puur om een FAQ.
Als ik de prijzen op de website van Jims ga bekijken en zien wat er in het abonnement zit, is er wel een groot verschil. Ook zeggen ze in de FAQ dat ze vanaf april nieuwe abonnementsformules zullen introduceren.

Wij hebben dus geen garantie zwart op wit dat alles hetzelfde gaat blijven.

Reclame

Thomas_A

#4 , 11 dec 2024 08:04

Dan kan je opzeggen vanaf wanneer de voorwaarden echt wijzigen. Niet als een bedrijf een nieuwe eigenaar krijgt.

weergave

#5 , 14 dec 2024 09:46

Kijken wat erin algemeen voorwaarden staat
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

Terug naar “Consumenten Koop”