lecturama en ongevraagd pakket

WP002

Re: lecturama en ongevraagd pakket

#31 , 16 mar 2013 23:39

Laat ze die prijs toch steken waar de zon niet schijnt! Is zo één flutprijs u al de miserie waard die u zich op de hals gaat halen door de deur te openen voor de Lekturama-maffia?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Saar20

#32 , 18 mar 2013 17:49

Ik heb enkele dagen geleden ook telefoon gekregen van een slecht verstaanbare man. Ik zou ook meegedaan hebben aan een enquête en een hobbypakket gewonnen hebben bij Lecturama. Ik heb meteen gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben, dus neem aan dat ik er verder niets meer van ga horen.

nijltjetweety

#33 , 16 apr 2013 21:20

Ik ben vandaag ook gebeld door die firma. Ik zei dat ik daar al lang niet meer aan mee werk.
Als antwoord kreeg ik te horen indien ik niet meer gebeld wil worden ik me kan uitschrijven via een website http://www.*********.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Dat vind ik een vreemde zaak, en gevaarlijk. Surf nooit naar zulke sites want je krijgt geheid vuiligheid binnen op je pc om nog meer persoonsgegevens te stelen. Ik schreef me nergens in en plaats helemaal nooit mijn gsm nummer bij dergelijke zaken. Iemand heeft mijn gegevens dus zonder vragen aan lecturama vrij gegeven. En naar ik aanneem is dit ook bij vele van de mensen die hier posten gebeurd. Kunnen we uitzoeken wie onze gegevens verspreid heeft en waar leggen we een officiele klacht neer tegen dergelijke inbreuken op onze privacy?

Reclame

Veronique1983

#34 , 17 apr 2013 16:57

Ben ook een van de gelukkigen :)
Akkoord gegaan met proefpakket en dit ook betaald. Maar daarna nooit meer iets besteld, ondertussen zit mijn dossier al bij een incassobureau (dat ik maar niet kan bereiken :) )

Turaki

#35 , 17 apr 2013 17:49

Ben ook een van de gelukkigen :)
Akkoord gegaan met proefpakket en dit ook betaald. Maar daarna nooit meer iets besteld, ondertussen zit mijn dossier al bij een incassobureau (dat ik maar niet kan bereiken :) )
Alles negeren, zelfs incasso. Dit stopt vanzelf omdat ze ook beseffen dat ze wettelijk geen poot hebben om op te staan.

Veronique1983

#36 , 19 apr 2013 11:19

Heb klacht ingediend bij de economische inspectie zoals die hier in de topic ook werd aangeraden van te doen, en heb zowel het incassobureau als lecturama op de hoogte gebracht. Nu hebben zij ook klacht tegen mij ingediend (zeggen ze) omdat er spullen in mijn huis staan die niet van mij zijn .... ik vraag enkel een bewijs van bestelling en levering en blijkbaar kan niemand mij dat geven :)

Turaki

#37 , 19 apr 2013 11:44

Heb klacht ingediend bij de economische inspectie zoals die hier in de topic ook werd aangeraden van te doen, en heb zowel het incassobureau als lecturama op de hoogte gebracht. Nu hebben zij ook klacht tegen mij ingediend (zeggen ze) omdat er spullen in mijn huis staan die niet van mij zijn .... ik vraag enkel een bewijs van bestelling en levering en blijkbaar kan niemand mij dat geven :)
Lees de artikels 85 2°, 86, en 94 6° van de wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming van 6/4/10. Eventueel de firma eens hierop wijzen.

sproetje674

#38 , 21 apr 2013 22:49

Ik heb zoals velen een telefoon gekregen om een pakket opgestuurd te krijgen. Ik heb deze betaald en daarna kreeg ik een nieuw pakket. Ik heb dit ook betaald maar toch een brief gestuurd naar lekturama om mij geen pakketten meer op te sturen. Nu kreeg ik bericht dat er nog een bedrag openstaat. Ik heb hun mailadres opgezocht en hen gestuurd dat ik alles betaald heb en dat ik niet weet wat er nog open kan staan(2 zendingen,2 betalingen). Ik kreeg geen antwoord en dacht dat alles opgelost was,maar nu heb ik vorige week een brief gekregen van het incassobureau 'vesting finance' dat ik nu 215,07 euro zou moeten betalen. Ik schrok daar wel van en heb daar ook een mail naartoe gestuurd. Ook nog geen bericht terug gekregen.Ik heb lekturama proberen bellen op het 0900 nr maar dan hoor ik dat het een niet gekend nummer is???
Ik ben blij met wat ik hier lees en voel me nu toch al wat sterker in mijn schoenen want ik overwoog al naar een advocaat te gaan maar die moet je dan ook betalen hé.
Dus ik betaal niks en zal dan nog wel brieven krijgen als ik hier alles lees. Ik ga zeker ook een klacht indienen op de site die hier vermeld is.

Turaki

#39 , 21 apr 2013 23:19

Ik heb zoals velen een telefoon gekregen om een pakket opgestuurd te krijgen. Ik heb deze betaald en daarna kreeg ik een nieuw pakket. Ik heb dit ook betaald maar toch een brief gestuurd naar lekturama om mij geen pakketten meer op te sturen. Nu kreeg ik bericht dat er nog een bedrag openstaat. Ik heb hun mailadres opgezocht en hen gestuurd dat ik alles betaald heb en dat ik niet weet wat er nog open kan staan(2 zendingen,2 betalingen). Ik kreeg geen antwoord en dacht dat alles opgelost was,maar nu heb ik vorige week een brief gekregen van het incassobureau 'vesting finance' dat ik nu 215,07 euro zou moeten betalen. Ik schrok daar wel van en heb daar ook een mail naartoe gestuurd. Ook nog geen bericht terug gekregen.Ik heb lekturama proberen bellen op het 0900 nr maar dan hoor ik dat het een niet gekend nummer is???
Ik ben blij met wat ik hier lees en voel me nu toch al wat sterker in mijn schoenen want ik overwoog al naar een advocaat te gaan maar die moet je dan ook betalen hé.
Dus ik betaal niks en zal dan nog wel brieven krijgen als ik hier alles lees. Ik ga zeker ook een klacht indienen op de site die hier vermeld is.
Maar u heeft het 2e pakket wel betaald? Dan kan men argumenteren dat u hierdoor akkoord bent gegaan met een abonnement, en dat u dit wel moet betalen.

sproetje674

#40 , 21 apr 2013 23:28

Ja ik heb het 2de pakket betaald. Ik dacht omdat ik geen opzegging gegeven had dat ik het moest houden. Ik heb wel direct een brief gestuurd om de pakketten op te zeggen.
Dan zal ik het toch moeten betalen??

sproetje674

#41 , 21 apr 2013 23:30

Er wordt nu wel al een bedrag van 215,07 gevraagd

ovi

#42 , 23 jul 2013 09:33

Ongelooflijk dat dit allemaal kan blijven duren?
Bij mijn dochter was het een gratis proefpakket over digitale fotografie maar blijkbaar was dit ook niet gratis want er zat een factuur bij voor transport kosten???
Gewoon negeren die handel en ze stoppen er zelf wel mee.

alainsch

#43 , 23 jul 2013 11:22

Bij mijn dochter was het een gratis proefpakket over digitale fotografie
Amaai, da's populair dat pakket. Zowel mijn schoondochter als ikzelf hebben het ook zonder bestelling toegekregen...

Alain

Terug naar “Consumenten Koop”