tweedehands auto na eerste keer rijden kapot.

shar
Topic Starter

Re: tweedehands auto na eerste keer rijden kapot.

#31 , 23 dec 2013 18:58

Mijn man had vandaag vrij genomen van zijn werk om naar die automarkt te gaan. Vandaag hadden wij de hele ochtend gewacht op een telefoontje om naar die markt te gaan. Tegen 12:00 uur heb ik ze zelf maar gebeld. De baas van de automarkt heeft gezegd dat die handelaar vandaag niet kan komen maar morgen (dinsdag) tussen 10:00 uur en 10:30 uur een envelop met geld komt brengen. Wij mogen de auto achterlaten en hij gaat niet ons volledige bedrag geven maar hij trekt er 400 euro vanaf voor zijn kosten van controle, keuring van verkoop en transport. Ik vroeg en onze schade die wij geleden hebben de afgelopen 2 weken? En onze vervoerskosten en 2 dagen vrij genomen te hebben van werk? Wij zijn hier in het zak gezet met voorbedachte rade en wij moeten boeten? Ik kreeg als antwoord, ja mevrouw u moet maar tot een compromis komen met die handelaar. Ik heb als baas van de automarkt hier ook mijn tijd in gestoken en ook gratis en voor niets. Als u misschien een andere auto kiest dan kunt u via ons wel een korte krijgen ter waarde van die 400 euro. Is dit een grap zei ik? Ik laat me geen tweede keer verneuken en hoe moet ik het zien? Als ik van een andere handelaar een auto koop op uw markt dat ze me dan 400 euro korting geven omdat ze op uw markt staan? Iedereen is daar om zijn geld te verdienen en niemand gaat ons een korting geven omdat u ze dat vraagt. Trouwens ik wil nooit meer een auto hier kopen, ik wil gewoon mijn geld terug en deze nachtmerrie vergeten. Ik heb geen zin meer in deze spelletjes, want wij zijn werkende mensen en kunnen niet om de haverklap vrij nemen wanneer die handelaar geen zin heeft om te komen opdagen. Zondag niet , maandag niet en nu misschien dinsdag ook niet. Ik heb voor morgen een halve dag verlof gekregen weet nu echt niet hoe ik het voor elkaar ga krijgen om van die crimineel mijn volledige bedrag terug te krijgen. Ik zal dreigen met politie te bellen. Ik heb vandaag al de politie gecontacteerd en ze zeggen dat dit via de vrederechter moet gaan. Bij mijn autoverzekering zit rechtsbijstand in, komen die ook tegemoet in dit soort gevallen? Ik wil morgen vroeg al aangifte doen tegen die vent en de documenten laten zien misschien dat die dan denkt, deze mensen zullen het hier niet bij laten. Word er echt moedeloos van.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
shar
Topic Starter

#32 , 24 dec 2013 18:46

Ik heb vandaag me geld terug gekregen. Die criminelen hebben na een hele discussie uiteindelijk 300 euro minder gegeven. Ik heb mijn verlies gepakt, liever 300 euro kwijt dan 2000 euro kosten. Ik moet zeggen dat ik heel goed ben geholpen door de eigenaar van de automarkt. Vandaag was er een andere eigenaar aanwezig van de automarkt en die heeft die auto handelaar goed op zijn plek gezet en toegegeven dat zijn werknemers fouten hebben gemaakt. Ik ben tevreden over hoe de eigenaars van de automarkt dit hebben opgelost.
Wij zijn momenteel op zoek naar een auto maar enkel nog via een garage en garantie. Wij hebben onze lesje wel geleerd :-)
Jullie allemaal bedankt voor jullie adviezen, het heeft ons enorm geholpen.

Benny D

#33 , 24 dec 2013 19:50

Graag gedaan ,jammer van die 300€ maar ja daar zijn ergere dingen in het leven,nog een fijn kerstfeest!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”