en als hij dit op papier doet op basis van een opruiming of de verpakking beschadigd was, mag men zelfs met verlies verkopenU moet de normale waarde toepassen, in dit geval dus uw gebruikelijke winstmarge en daarop moet de btw berekend worden.
Legt de fiscus tegenwoordig ook al een vaste winstmarge op ?U moet de normale waarde toepassen, in dit geval dus uw gebruikelijke winstmarge en daarop moet de btw berekend worden.
Dat is altijd al geweest volgens mij, en het heeft ook geen toepassing op klanten, wel op familieleden.Legt de fiscus tegenwoordig ook al een vaste winstmarge op ?U moet de normale waarde toepassen, in dit geval dus uw gebruikelijke winstmarge en daarop moet de btw berekend worden.
Mag je dan niet aan bepaalde klanten een korting geven, zolang je niet met verlies verkoopt ?
Ik was werkzaam als pre-sales consultant (systemen/diensten ontwerpen, prijsberekeningen, offertes maken),
en naargelang de klant, de concurrentie, publiciteitscampagne, de hoeveelheden, ....
werd er een andere marge gehanteerd.
Er was dus totaal geen 'gebruikelijke winstmarge' en ons bedrijf heeft daar nooit opmerkingen over gehad van de fiscus.
Ik heb het artikel ook gelezen. Toch enkele bemerkingen bij dit artikel ( wat wel niet slaat op de topic zelf ). En geen kritiek op uw reactie hoor.Verkoop zonder winstmarge, voorbeeld van vandaag, uit de praktijk... https://www.standaard.be/cnt/dmf20200502_04942670
Familieleden zijn ook klanten, gezien zij dingen aankopen.Dat is altijd al geweest volgens mij, en het heeft ook geen toepassing op klanten, wel op familieleden.Legt de fiscus tegenwoordig ook al een vaste winstmarge op ?U moet de normale waarde toepassen, in dit geval dus uw gebruikelijke winstmarge en daarop moet de btw berekend worden.
Mag je dan niet aan bepaalde klanten een korting geven, zolang je niet met verlies verkoopt ?
Ik was werkzaam als pre-sales consultant (systemen/diensten ontwerpen, prijsberekeningen, offertes maken),
en naargelang de klant, de concurrentie, publiciteitscampagne, de hoeveelheden, ....
Er was dus totaal geen 'gebruikelijke winstmarge' en ons bedrijf heeft daar nooit opmerkingen over gehad van de fiscus.
Artikel 33 §2 van het btw wetboek. En het is in feite niet de winstmarge, maar de normale waarde. Theoretisch kan dat dus in extreme gevallen zelfs leiden tot een grotere winstmarge dan normaal.Familieleden zijn ook klanten, gezien zij dingen aankopen.Dat is altijd al geweest volgens mij, en het heeft ook geen toepassing op klanten, wel op familieleden.
Legt de fiscus tegenwoordig ook al een vaste winstmarge op ?
Is er dan een wet die zegt dat je aan een andere marge
MOET verkopen aan familie klanten en aan niet familie klanten ?
En is er een wet die zegt dat je een "gebruikelijke" marge MOET hanteren in bepaalde gevallen ?
Volgens mij is het maken van prijsafspraken tussen bedrijven en het opleggen van prijzen door leveranciers zelfs verboden bij wet.
1) Belastingsdiensten kunnen het Rijksregisterer - inclusief familieverbanden - bekijken.Hoe weet de belastingen dat mijn schoonzoon familie is van mij, leg mij dat eens serieus uit, geen naam die met mij te vergelijken is .en woont niet op het zelfde adres , denk men nu echt dat men een detective gaan inhuren om alle facturen na te gaan ??
Wet is wet, maar praktijk is totaal anders !