Mijn dochter heeft een tweedehands auto gekocht van nog maar 1 jaar oud.
uiteraard wil ze die omnium verzekeren.
Bij haar eigen verzekering (die voorheen ook al ongelofelijk duur was) krijgt ze een prijsofferte van 1583 eur.
Na even verder opzoeken bij andere verzekeringsmaatschappijen komt ze tot de conclusie dat dit veel te duur is.
Prijzen variëren van 850 tot 1050 eur ongeveer. Dus tegenover de goedkoopste is dit bijna het dubbele.
Ze wil dus bij die verzekeringsmaatschappij haar auto verzekeren.
Maar omdat haar oude verzekering vervalt begin mei kan ze deze niet meer dit jaar opzeggen. en zou ze een dik jaar met die dure verzekering opgescheept zitten.
Nu wil ze deze beperking omzeilen door voor haar nieuwe wagen eventueel nieuwe platen aan te vragen en zo toch bij die goedkopere verzekering te verzekeren. En dan zou ze een week later gewoon de oude verzekering stopzetten en deze platen inleveren.
Doet ze daar iets onwettig mee?
Wat als die nieuwe verzekering haar gegevens opvraagt (voor het bepalen van de BM en schadegevallen) Of moet zij dat zelf doen?
Kan die oude verzekeringsmaatschappij hiervoor een rechtszaak aanspannen?
Hoe komt het trouwens dat je een autoverzekering enkel op de vervaldatum kan opzeggen? Ik dacht dat die regel afgeschaft was?
Ik vond wel wat info op dit item, maar omdat dit gesloten is kan ik daar niet op voortborduren:
viewtopic.php?f=43&t=110434&p=622362
Alvast bedankt