TV-Vlaanderen. Bijkomende factuur om nog verder TV te zien

artliner
Topic Starter

TV-Vlaanderen. Bijkomende factuur om nog verder TV te zien

#1 , 07 apr 2009 17:10

Ik heb zonet TV-Vlaanderen voor 1 jaar betaald en nu krijg ik een brief dat ik een bijkomende storting van 12,5 euro dien te betalen om nog naar TV-Vlaanderen te kunnen kijken. Dit omdat TV-Vlaanderen omschakelt naar een nieuwe codering namelijk Mediaguard 3. Ik heb hiervoor een nieuwe smartcard gekregen. De vorige is amper 1 jaar en koste 75Euro.

Ben ik verplicht 12,5 euro te betalen omdat TV-Vlaanderen van security veranderd?

Ik heb een basispakket. Als ik overschakel naar een pluspakket moet ik niets betalen.

Mensen met een pluspakket krijgen een andere brief.
ze dienen niets te betalen.

Ik kan nochthans niets vinden over deze regeling in de algemene voorwaarden.

Kan/mag TV-Vlaanderen zomaar een bijkomende factuur sturen om nog verder naar TV te kunnen kijken?

Wat zijn mijn rechten hieromtrend?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 07 apr 2009 20:13

Er is verleden maand een topic gestart daarover op het forum van Tik vzw. (Telecom en Internet Klantenvereniging)

Misschien kan je daar nog eens verder proberen?

artliner
Topic Starter

#3 , 07 apr 2009 20:41

Ik word niets wijzer uit de topic op het vermelde forum.

Wat ik weet is dat er geen uiterste datum van betaling op de factuur staat.

Ook ben ik van plan te wachten tot 20 september 2009 tot het uitgeklaard is.

Op 20 september 2009 zouden alle zenders zwart gaan bij de mensen die nog mediaguard 2 hebben.

Dus op 15 september zal ik de kaart in de decoder steken.

Is deze praktijk die TV-Vlaanderen toepast wettelijk? Hebben ze dan geen verbintenis/overeenkomst met de klant?

Reclame

artliner
Topic Starter

#4 , 07 apr 2009 20:49

Ook ben ik van plan te wachten tot 20 september 2009 tot het uitgeklaard is.

Op 20 september 2009 zouden alle zenders zwart gaan bij de mensen die nog mediaguard 2 hebben.

Dus op 15 september zal ik de kaart in de decoder steken.
Zonet las ik op de site van TV-Vlaanderen dat men binnen de 14 dagen de nieuwe smartcard moet plaatsen omdat de oude wordt uitgeschakeld. binnen de 2 weken na verzenden smartcard

Apeke

#5 , 09 apr 2009 12:42

kijk, ze kunnen geen extra kosten op het abonnement aanrekenen, als jij ondertekend hebt voor een andere prijs.
Het gaat hier echter om de installatie eigenlijk, en als zij overschakelen op een ander systeem, dan ben je niet verplicht mee te veranderen, je gaat dan echter geen signaal meer krijgen.
Als ik van jou was, zou ik die 12.5 euro betalen, en zo dan toch niet voor niets je abonnement betalen

Terug naar “Consumenten Koop”