garantie strijkijzer, herstelling toch betalen

dendimi
Topic Starter

garantie strijkijzer, herstelling toch betalen

#1 , 14 aug 2023 10:34

Beste,

in februari 2023 heb ik een stoomstrijkijzer van Calor gekocht bij een bekende Belgische keten voor €400.
In juni merkt mijn vrouw dat het strijkijzer enorm veel water begint te lekken waardoor strijken onmogelijk wordt.
mijn vrouw gebruikt enkel kraanwater en gedistilleerd water van colruyt om te strijken.

Ik ben vervolgens met het toestel naar de winkel gegaan voor herstelling en een 2 weken later kreeg ik bericht dat ik 3 keuzes had (toestel is op dit koment 5 maand oud):
De leverancier die belast is met de herstelling van uw toestel, laat ons weten dat de kosten 174 € bedragen,
BTW inbegrepen.

Reden : vloeistof anders dan (enkel) water is gebruikt. zool+ketel te vervangen
* Ik aanvaard de herstelling.
* ik zie af van de herstelling en wens mijn toestel onhersteld terug. Ik ben bereid het bedrag van 16,5 € BTW inbegrepen, te betalen voor nazicht en bestekkosten .
* Ik doe afstand van mijn toestel en er zullen geen verdere kosten aangerekend worden.
wat zijn mijn rechten? het toestel heeft enkel gewerkt met water zoals voorgeschreven in de handleiding, ookal beweert fabrikant "andere vloeistof"

LeenW

#2 , 14 aug 2023 11:05

Vraag aan verkoper het bewijs dat er verkeerde vloeistof gebruikt zou zijn.

Reclame

weergave

#4 , 21 aug 2023 13:49

Misschien onderhandelen
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

Terug naar “Consumenten Koop”