Achtergrondinfo :
Zonnepanelen geplaatst en gekeurd in 2009 leveren per 1000 kwh 450 euro en dit voor een periode van 20 jaar
Na 2009 zakken de subsidies naar 350 euro/1000 kwh + zijn er verstrengde isolatievoorwaarden.
Mijn situatie :
In juni teken ik contract. Plaatsing voorzien ongeveer 4 maanden na ondertekening van het contract. Op dit ogenblik zijn panelen geplaatst maar er is een probleem met levering van omvormers. Als gevolg hiervan kan mijn installatie niet gekeurd worden en val ik niet meer onder voorwaarden 2009. Ik kom niet in aanmerking voor voorwaarden 2010 omdat mijn huis niet voldoet aan isolatievoorwaarden.
Het contract is ondertekend in veronderstelling dat ik gebruik kan maken van gunstige voorwaarden zoals deze in 2009 gelden. Door het niet kunnen leveren van de omvormer komt de installateur zijn voorwaarden niet na. Als gevolg hiervan loop ik ettelijke duizenden euro's mis.
Op dit ogenblik heb ik nog niets betaald. Kan ik verplicht worden om een gedeeltelijk geplaatste installatie aan te schaffen die mij niet de voorgespiegelde winst oplevert.
Wat kan ik in deze situatie doen? Wat zijn mijn rechten?
Alvast bedankt voor de antwoorden