nog eens Telenet.

artemis
Topic Starter

nog eens Telenet.

#1 , 02 mar 2010 14:47

beste iedereen,

Nadat wij al jaren Telenet klant zijn voor internet heb ik net online een shake besteld, internet + digitale tv.

Op het bevestigingsscherm van mijn bestelling staat onderaan:
a De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst*.

b De consument beschikt niet over het recht om, na ondertekening van de overeenkomst, van de aankoop af te zien.

* De dienstenovereenkomst wordt op het moment van installatie of activering afgesloten.
Hoe zijn a en b verenigbaar?
Zoals ik het interpreteer spreken a en b mekaar tegen....

PS Wij gaan de installatie zelf doen en zullen ons materiaal moeten gaan afhalen in een Telenet winkel.

alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 mar 2010 16:25

a is bij wet verplicht dacht ik?

artemis
Topic Starter

#3 , 02 mar 2010 17:49

a is bij wet verplicht dacht ik?
Tja maar wat dan met b?
En wat als puntje bij paaltje komt?

Een ander grapje van Telenet, op diezelfde pagina:
Al onze vermelde prijzen zijn inclusief btw en onder voorbehoud van wijzigingen, vergissingen of drukfouten.
Vergissingen ;-)

Reclame

vovpvi

#4 , 25 mar 2010 20:28

Zou punt b niet bedoeld zijn bij een schriftelijke aanvraag; dat je dus effectief iets ondertekend?

peter kvm

#5 , 29 mar 2010 19:53

Lijkt me ook zo. Tot 7 dagen na online bestelling kan je gebruik maken van je wettelijk verzakingsrecht. Maar als het mannetje met het geel jasje eens bij je langs geweest is voor de installatie kan je niet meer terug.

lieke1709

#6 , 02 sep 2010 15:59

A geldt enkel voor verkoop op afstand (vertegenwoordiger die bij je langskomt, tekenen van een contract in een standje in de supermarkt, het station,ed.)

B geldt voor alle andere situaties, zoals het online aanvragen, het tekenen van een contract in een Telenet verdeelpunt/shop, ed.

float
Juridisch actief: Ja

#7 , 02 sep 2010 17:35

Het online aanvragen is ook een overeenkomst op afstand.

Terug naar “Consumenten Koop”