Hoe moet ik Belgacom "in gebreke stellen" ?

wdm
Topic Starter

Hoe moet ik Belgacom "in gebreke stellen" ?

#1 , 27 okt 2011 22:18

Beste,

Belgacom heeft mij telefonisch aangeboden om gratis Belgacom TV te ontvangen, en ik heb dit mondeling aanvaard. Wanneer dit volgens faktuur niet gratis bleek te zijn, heb ik het bedrag betwist. Wanneer Belgacom dit bedrag niet wilde wijzigen, heb ik de Belgacom TV dienst opgezegd. Ik had dus nooit een contract getekend.
Aangezien ik het bedrag voor de Belgacom TV decoder nooit betaald heb (enkele maanden), heeft men mij op minimum dienst gezet, waardoor we ook geen uitgaande telefoongesprekken meer konden maken.

Ondertussen zijn we uit principe overgestapt naar een andere operator, maar zou ik klacht willen neerleggen tegen Belgacom.
Kan iemand mij wegwijs maken, hoe dit kan gebeuren, en wat dit zou kunnen kosten? Telecom ombudsman heb ik geprobeerd, maar Belgacom negeert dit totaal.
Als iemand een andere manier kent om eventueel het verhaal via de media aan te klagen, wil ik dit zeker doen: het gaat mij immers niet om die aantal euros, maar ik vind het ontoelaatbaar dat een groot bedrijf als Belgacom zich schuldig maakt aan oneerlijke verkoopspraktijken (ik heb tot 3x om een schriftelijke bewijs van de telefonisch voorgestelde voorwaarden gevraagd, en heb deze nooit gekregen).

Ter info, hier onder nog een samenvatting van het verhaal, dat ik eerder gecommuniceerd heb naar Belgacom en de telecom ombudsman.

Dank bij voorbaat

-----------
• November 2010: ik word gebeld door een Belgacom beambte uit Zele, die me mondeling 20% besparing op abonnementskosten belooft, en levenslang gratis Belgacom TV. Ik zeg hem dat het OK is, op voorwaarde dat zijn voorwaarden kloppen.
• December 2010: de Belgacom TV decoder wordt afgeleverd, zonder enige financiële toelichting. Ik vraag meermaals uitdrukkelijk naar financiële voorwaarden, en heb die nooit gekregen. De decoder blijft in de doos. Een Belgacom beambte belt om te vragen waarom ik de decoder niet gebruik, en opnieuw bevestig ik dat ik eerst de financiële kant van de zaak wil kennen (overigens interesseert deze decoder mij niet).
• Eind december 2010: ik krijg een factuur, waarop geen kosten aangerekend worden voor de decoder, die overeenkomt met de verwachtingen. De "kleine lettertjes" wijzen erop dat het betalen van deze factuur de bindend is voor het contract. Dit betekent dat vanaf die datum mijn abonnementsgeld vastgelegd is op 46 euro per maand.
• Vanaf februari wordt telkens 6 euro per maand extra aangerekend voor de huur van de decoder. Dit is niet volgens de afspraken, en ik heb nooit toegestemd om hiervoor bij te betalen. Na vele telefoontjes, en bemiddeling via de Telecom Ombudsman, heb ik eind augustus de decoder terug binnengebracht, en Belgacom TV laten afsluiten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rechtvaardig

#2 , 31 okt 2011 22:07

Aangezien ik het bedrag voor de Belgacom TV decoder nooit betaald heb (enkele maanden)
snap een paar dingen niet. TV is bij belgacom gratis als je ook belgacom telefoon en internet hebt, maar je huurt de decoder:
zou normaal duidelijk gezegd moeten zijn en bevestigd. vroeger betaalde je voor het TV kijken en voor de decoder; nu alleen nog voor de decoder.
ook bij telenet of andere is Tv kijken dan misschien wel gratis maar overal zijn er wel - soms eenmailge - bijkomende kosten , ; decoder , installatie, activering enz....
Wanneer dit volgens faktuur niet gratis bleek te zijn, heb ik het bedrag betwist. Wanneer Belgacom dit bedrag niet wilde wijzigen, heb ik de Belgacom TV dienst opgezegd. Ik had dus nooit een contract getekend.
zonder contract met belgacom kan je geen factuur krijgen. je hebt dus wel een contract bij belgacom waarbij je nu gratis Tv krijgt ( maar wel decoder huurt of koopt = eenmalige kost)

de fout die belgacom maakt is om je geen schriftelijke bevestiging van de telefonische afspraak te sturen maar een nieuwe contractondertekening moet niet.
De decoder blijft in de doos. Een Belgacom beambte belt om te vragen waarom ik de decoder niet gebruik, en opnieuw bevestig ik dat ik eerst de financiële kant van de zaak wil kennen (overigens interesseert deze decoder mij niet).
tja , hoe wou je dan tv kijken ? zonder gaat echt niet
de Belgacom TV decoder wordt afgeleverd, zonder enige financiële toelichting. Ik vraag meermaals uitdrukkelijk naar financiële voorwaarden, en heb die nooit gekregen. De decoder blijft in de doos.
beter had je decoder meteen terug meegegeven of teruggebracht naar belgacom verkooppunt.

wat wil je nu gedaan krijgen van Belgacom met je klacht ,
je bent nu (hopelijk) tevreden klant bij een ander, zowel voor internet, telefoon en televisie en betaalt (hopelijk) ook minder.

dus nogmaals snap ik echt niet wat de bedoeling is van een klacht tegen belgacom

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”