Nieuwe perfecte laptop onder garantie reparatie - Beschadigd

baldwyn
Topic Starter

Nieuwe perfecte laptop onder garantie reparatie - Beschadigd

#1 , 09 mar 2013 19:57

Hallo allen,

Ik zit met het volgende probleem:

In Januari kocht ik met ecocheques een nieuwe laptop in 1 van de weinige winkels die die cheques accepteerde voor een laptop. In het begin enkele lichte problemen mee en de laatste weken stond hij altijd op '100 percent highest disk activity' waardoor hij onwerkbaar werd. Klantendienst gebeld, waarschijnlijk fout HD, moest binnengebracht, zo gezegd zo gedaan, breng de laptop me alles dat er bij zat, in de doos, en met een papier en foto's van de problemen.

In de winkel zijn ze blij met de duidelijke uitleg en maken ze mij een papier van afgifte van pc in perfecte staat voor reparatie.

Vrijdag krijg ik telefoon dat er 195 euro reparatiekosten zijn aan mijn pc, er is immers vloeistof gemorst over het toetsenbord en dat sijpelde in de pc. Ik woon alleen en ben zeker van er niets over te morsen en bovendien zou ik of zeker de winkelier met een toetsenbord met plekken van vloeistof toch nooit de nieuwstaat noteren me dunkt.

Meerdere personen raden mij aan om verdere stappen te nemen met het document als bewijs van de staat maar het probleem is dat alles dan op de lange baan gaat en ik mijn netbook in bruikleen gaf omdat ik deze nu gebruikte, en momenteel terugval op een amper bruikbare oude laptop. Is het mogelijk om de kosten te betalen en ondertussen toch stappen te ondernemen om dit te betwisten? Volgens sommigen geeft men met die betaling zijn eigen fout toe.

Heb even geen flauw idee dit verder te zetten, als ik ermee akkoord ging ging het al 2 weken duren, kan het alleszins niet maanden laten aanslepen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DonTor

#2 , 10 mar 2013 10:59

Hallo,

Bij vloeistofschade moet je niet onmiddellijk denken aan glas water die over je toestel gevallen is.
In de meeste gevallen is dit idd niet van buitenaf te zien, ze hebben het eigenlijk over oxidatieschade.
Neem je je toestel soms mee in de badkamer of keuken? (Je zou er van schrikken hoeveel mensen in bad een filmpje kijken)

Je kan de foto's opvragen die de technieker sowieso genomen heeft, daarop zal het serienummer (sticker binnenin) van je laptop staan met de oxidatieschade.

Je kan altijd betwisten, je zal je toestel dan vermoedelijk onhersteld terug krijgen met de melding dat je een second opinie kan aanvragen bij een ander hersteller.
Eens je de herstelling laat uitvoeren is er (volgens mij) geen betwisting meer mogelijk.

Carinecn

#3 , 10 mar 2013 12:15

Het is een goede bron van inkomsten bij de herstellingsdiensten als men ineens vloeistof vaststelt. Men durft zelfs heel hoge prijzen vragen voor herstelling, bijna de prijs van een nieuwe laptop.

Reclame

baldwyn
Topic Starter

#4 , 11 mar 2013 09:14

Hallo,

Bij vloeistofschade moet je niet onmiddellijk denken aan glas water die over je toestel gevallen is.
In de meeste gevallen is dit idd niet van buitenaf te zien, ze hebben het eigenlijk over oxidatieschade.
Neem je je toestel soms mee in de badkamer of keuken? (Je zou er van schrikken hoeveel mensen in bad een filmpje kijken)

Je kan de foto's opvragen die de technieker sowieso genomen heeft, daarop zal het serienummer (sticker binnenin) van je laptop staan met de oxidatieschade.

Je kan altijd betwisten, je zal je toestel dan vermoedelijk onhersteld terug krijgen met de melding dat je een second opinie kan aanvragen bij een ander hersteller.
Eens je de herstelling laat uitvoeren is er (volgens mij) geen betwisting meer mogelijk.
Hallo,

Neen, toestel wordt nooit meegenomen naar keuken, badkamer, enz., toestel stond altijd op een tafel in de living, met andere laptops e.d.

Toen ik de winkel aan de lijn kreeg hadden zij het over merkbare vochtplekken e.d. ook op het toetsenbord, heb mij ingelogd op de site met ticketnummer en technieker geeft idd zo een schade aan. Dat betekent dat het hele toetsenbord vanbuiten + binnenkant + circuit mss. zelfs moederbord e.d. vervangen moet
Het is een goede bron van inkomsten bij de herstellingsdiensten als men ineens vloeistof vaststelt. Men durft zelfs heel hoge prijzen vragen voor herstelling, bijna de prijs van een nieuwe laptop.
Inderdaad, de vraagprijs voor de stukken is meer dan de helft van de waarde van de pc. En daarmee ben ik nog niet zeker of het oorspronkelijke probleem met de HD is opgelost want daar spreken ze niet van. Maar ik zie me moeilijk deze terugnemen (zeker als hij nu effectief kapot is door vocht) en nog weer een nieuwe kopen.

Terug naar “Consumenten Koop”