Dag iedereen
Ik zit met een probleem. Ik heb het gevoel dat ik opgelicht ben.
Hier eventjes het verhaal.
Een week geleden heb ik een Iphone gevonden via 2dehands.nl, in Nederland dus. Ik heb meteen contact opgenomen met de verkoper en deze zou de iphone via post versturen.
De enige gegevens wat ik heb van de persoon is zijn naam, de stad waarin hij woont en zijn bankrekening.
18/07 heb ik de eerste keer het volledige bedrag over gemaakt. Meteen de dag erna krijg ik telefoon van hem dat de bank het geld niet door laat op zijn rekening, dus hij vraagt voor een 2de keer het bedrag te storten.
19/07 stort ik het voor de 2de keer het bedrag, maar deze wordt ook door de bank geweigerd. Hij heeft me laten weten via mail dat de bank heeft gezegd dat alle 2 bedragen opnieuw naar mijn rekening worden gestort. Maar hij vraagt voor de 3de keer te storten, maar nu op een ander rekeningnummer. Zogezegd dat van zijn bedrijf.
De bank zou de bedragen weigeren omdat het niet op zijn privérekening mag komen om een of andere reden. "Het had iets met de belastingen te maken".
Ik heb het geweigerd om voor de 3de keer te storten voordat ik het geld of de iphone zie. De Iphone is zaterdag opgestuurd en we zijn vandaag maandag. Dus dit kan nog wel te vroeg zijn. Maar ik heb wel nog steeds niet van mijn geld terug gezien.
Hij heeft mij laten weten zondag dat zijn bank contact heeft opgenomen met mijn bank om te zeggen dat het geld wordt teruggestort. Ik ben even langs geweest bij mijn bank en zij weten natuurlijk van niets. Deze praktijken komen dagelijks voor bij hun en ze zeggen dat dit oplichterij is en dat ik mijn geld niet meer zal terug zien. In de hoop misschien nog wel de Iphone.
De gegevens van de man zal ik waarschijnlijk niet krijgen via het rekeningnummer bij de bank. Dit mag niet wegens de privacy.
Wat kan ik hier tegen doen voor te zorgen dat ik mijn geld wel terug krijg?
Er is een afgesproken bedrag, maar nu heb ik wel al het dubbele betaald.
Ik heb veel mails, berichten en dergelijke als bewijzen.
Het zou heel fijn zijn als iemand me kan vertellen wat ik hier tegen kan doen.
Alvast bedankt