Broodfokker x

Sofie1985
Topic Starter

Broodfokker x

#1 , 16 aug 2016 22:07

Weet niet goed of dit hier hoort...
Mijn ouders hebben een hondje gekocht bij x, tegen beter weten in, ze hadden geen besef van broodfok en dergelijke...

Het hondje hoeste vanaf de eerste dag, heeft medicatie gekregen maar ondanks bleef het hoesten.
Bij dit warme weer heeft het hondje het moeilijk gekregen, wij snel naar onze dierenarts, deze heeft een foto van hart en longen genomen waaruit blijkt dat het hartje zeer groot is. De puppy moet nu al reeds hart medicatie innemen en er is geen zekerheid op een normaal leven

X wil dat we nu naar zijn dierenarts gaan om dit te laten vaststellen want hij vertrouwt onze dierenarts niet... Wij moeten dus een uur en half rijden voor een foto te laten nemen, oke tot daaraan toe maar ik vind het raar dat zijn eigen dierernarts op een uur rijden van zijn fokkerij is.

Als zijn dierenarts hetzelfde vaststelt als onze wil hij een vergoeding geven, maar hij liet al uitschijnen dat het niet veel zal zijn... We kunnen natuurlijk de hond terugdoen en een nieuwe nemen, maar het is een aangeboren erfelijke aandoening en je doet dat hondje toch niet zomaar terug weg...

Hoe kunnen we dit aanpakken zodat die man ons toch de kosten moet terugbetalen... Hij is al meerdere keren voor de rechter en het vredegerecht verschenen voor deze praktijken

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2016 22:34

Gelieve alle namen te verwijderen. Is niet toegestaan op dit forum.

tira00

#3 , 16 aug 2016 22:35

Waarschijnlijk kan deze Vzw je helpen:

http://www.dogenco.be/over-ons/

Reclame

Sofie1985
Topic Starter

#4 , 16 aug 2016 23:25

Hoe kan ik het wijzigen

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 16 aug 2016 23:37

Heb ik voor je gedaan

fieke0509

#6 , 17 aug 2016 12:40

op www.broodfok.be vind je ook meer informatie en kan je contact opnemen met mensen die hier intensief mee bezig zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”