reiswebsite

sethje4
Topic Starter

reiswebsite

#1 , 01 sep 2016 16:02

Had een reis geboekt naar Reims MAAR een fout gemaakt. Ik heb direct een bericht gestuurd naar de accommodatie, het hotel. Aangezien dit een speciale actie was kan je normaal gezien niet gratis annuleren.
Toch was het hotel akkoord om dit gratis te annuleren. ( Heb alles schriftelijk op mail nog). Mijn visa was al belast met het bedrag.
Ik heb naar X.com gebeld met de vraag om dit te bevestigen. De meneer aan de lijn heeft naar het hotel gebeld en inderdaad dit ging kostenloos geannuleerd worden. Ik ga mijn geld terugkrijgen. X heeft dit per mail nog eens bevestigd.
twintig dagen later had ik nog niets teruggekregen dus heb ik nog eens gebeld naar X.com. Ik heb dan een screenshot van mijn afrekening moeten sturen en dat heb ik ook gedaan (22 augustus). Hebben telefonisch nog eens gezegd dat ik sowieso mijn geld ging terugkrijgen.
Nu vandaag heb ik nog eens gebeld naar X.com omdat ik over de screenshot niets had gehoord. De dame aan de lijn zei dat ze door het hoogseizoen niet direct alle mails kunnen lezen. Ze heeft in mijn dossier gekeken en gezegd dat de screenshot inorde was. Ze heeft nog eens contact opgenomen met het hotel en nog eens bevestigd dat ik sowieso mijn geld ging terugkrijgen. Binnen de 5 werkdagen zou ik reactie moeten krijgen van X.com zei ze. Zo niet moest ik na die 5 werkdagen nog eens terugbellen (omdat het héél druk is).
Nu op zich geloof ik nog dat ik mijn geld ga terugkrijgen maar indien dit niet het geval zou zijn, kan ik dan mijn geld alsnog terug eisen? Aangezien ik schriftelijke bevestigingen heb dat ik het ga terugkrijgen, zowel van het hotel als van X.com.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 01 sep 2016 16:04

U hebt een overeenkomst op papier. Booking kan hier niet onderuit en u zal dan ook uw geld terugkrijgen.
Geen zorgen in maken, ze kunnen niet anders.

sethje4
Topic Starter

#3 , 01 sep 2016 16:10

Merci! Wou voor de zekerheid eens navragen.

Reclame

Schuppenzot

#4 , 01 sep 2016 16:18

Ik zou in dit geval ook de uitgave via VISA betwisten en tegelijk een e-mail naar de handelaar sturen met de mededeling dat u dit hebt gedaan.

sethje4
Topic Starter

#5 , 02 sep 2016 12:37

Heb ondertussen vandaag al een bevestiging van de organisatie gehad dat het hotel het bedrag terug gaat storten. Zat een document bij van het Hotel.

mjers

#6 , 02 sep 2016 13:39

super!

artemis

#7 , 02 sep 2016 17:43

Is meer dan correct opgelost.
Normaal kan je bij promotarieven (geen restitutie...) simpelweg niks meer annuleren. Dit was zuiver het resultaat van de goodwill van de hoteluitbater. Mooi zo.

j.demoor

#8 , 03 sep 2016 11:21

“Art.14.§ 1. Indien de reisorganisator, vóór de aanvang van de reis, het contract verbreekt wegens een niet aan de reiziger toe te rekenen omstandigheid, heeft de reiziger de keuze tussen :1° ofwel de aanvaarding van een nieuw aanbod van een reis van gelijke of betere kwaliteit, zonder dat hij een supplement dient te betalen; zo de reis die ter vervanging wordt aangeboden van mindere kwaliteit is, moet de reisorganisator het verschil in prijs zo spoedig mogelijk terugbetalen;2° ofwel de terugbetaling, zo spoedig mogelijk, van alle door hem op grond van het contract betaalde bedragen.§ 2. De reiziger kan eveneens, in voorkomend geval, aanspraak maken op een schadeloosstelling voor het niet-uitvoeren van de overeenkomst, tenzij :a) de reisorganisator de reis annuleert omdat het minimum aantal reizigers, voorzien in het contract en nodig voor de uitvoering van de reis, niet werd bereikt en de reiziger, binnen de in het contract vermelde termijn en ten minste 15 kalenderdagen vóór de vertrekdatum hiervan schriftelijk op de hoogte werd gebracht; b) de annulering het gevolg is van overmacht, waaronder overboeken niet is begrepen. Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.”(16 FEBRUARI 1994. - Wet tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling)

Zie zo nodig ook :
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/C ... 8lTT-Tr2Uk
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Consumenten Koop”