#11 , 19 mei 2017 11:04
De verkoper heeft gisteren bevestigd dat de wagen een ongeval heeft gehad na bezichtiging van de herstelling.
Echter zou dit niet bij hem hersteld geweest zijn,beweert hij.
Carrosserieherstellingen worden nooit digitaal genoteerd bij garages (bij hem ook niet) vermelde hij.Ik kan dus niet controleren waar de wagen hersteld is.
De stukjes glas zouden het gevolg zijn van inbraakschade waarbij het kleine zijraampje ooit werd ingeslagen.
Het water in de koffer komt binnen langs de lasrand,die volgens hem bij fabricage normaal enkel puntgelast is en verder met kit wordt gedicht.
Die kit is nu aan het lossen.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij bij de verkoop geweten heeft dat de wagen niet ongevalvrij is,maar dit verzwijgt.
Hij minimaliseerde de zaak ook door te zeggen dat de meeste nieuwe wagens hersteld worden voor ze naar de koper gaan.
Dat weet ik natuurlijk wel maar daar gaat het enkel over lakschade van het transport en kan je niet vergelijken met een ongeval.
Ondertussen heb ik informatie ingewonnen bij de keuring.De wagen heeft geen 'keuring na ongeval' ondergaan.Dit is echter enkel verplicht indien een expert dit aangeeft en dat gebeurt niet vaak.
De vraag is nu;wat heeft de beste juridische waarde?Een verslag van een goede carrossier of van een expert?
Wat raden jullie me aan?Een deel van het aankoopbedrag terug eisen?
Ik heb,voor ik overging tot deze aankoop,enkele andere wagens bewust laten staan omdat ze niet ongevalvrij waren.
Een wagen mag dan nog zo perfect hersteld zijn,het schadeverleden drukt de prijs toch aanzienlijk.
Daardoor kan ik hem ook zelf nooit verder verkopen als ongevalvrije wagen.