problemen advocaat

nazqul
Topic Starter

problemen advocaat

#1 , 13 jul 2016 10:36

door wat problemen ben ik begin van dit jaar in collectieve schuldenregeling gestapt omdat ik er zelf geen zin meer in had .
de schuld is vind ik relatief klein +- 10000

Ik zelf verdien +- 2000 euro per maand en zelf meer want heb soms weken van 55+ uren

Nu begint het spelletje dus zoals bij velen anderen, dat ik al gelezen heb op het forum.

- 0.0 communicatie
- hij betaalt mijn elektriciteit en gas niet waardoor dat ook oploopt.
- mijn vriendin woont sinds 1 week bij mij officieel en het leefloon is nog steeds niet omhoog gegaan na herhaaldelijk te vragen. ook krijg ik geen antwoord op de mails. ( vanwege de uren is het moeiijk om langs te gaan. )
en ik weet dat hij ze leest want die van telenet leest hij wel .
- hij is nog steeds na 8 maand niet langsgeweest om alles op te schrijven
-geen antwoord op de vraag voor iets extra voor mijn komende verjaardag volgende week.

nu vroeg ik mij af wat jullie hiervan vinden ?

ik werk mij kapot en zal dat ook niet blijven volhouden. ik wil er zo snel mogelijk vanaf en doe daarvoor ook mijn best.
https://t.me/pump_upp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 jul 2016 11:02

Wat in u toelatingsvonnis staat moet uitgevoerd worden.
mijn vriendin woont sinds 1 week bij mij officieel en het leefloon is nog steeds niet omhoog gegaan na herhaaldelijk te vragen.
Waarom zou u leefgeld omhoog gaan, daar beslist de rechter over. Opletten dat het niet naar beneden gaat.

U mag geen nieuwe schulden maken, en alles wat in de toelating staat moet jij ook betalen van u leefgeld.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

nazqul
Topic Starter

#3 , 13 jul 2016 11:52

waar kan ik dat toelatingvonnis verkrijgen want heb nooit een ontvangen thuis.

Qua leefloon, hoe kan dit naar beneden gaan ?
zij is net van school en is nog werk aan het zoeken. dus momenteel ben ik hoofd van gezin met het grootste inkomen.
dan is het toch vanzelfsprekend dat we moeten kunnen toekomen totdat zij werk heeft.
ik heb hem ook laten weten van zodra ze werk heeft dat ze meedeelt in de kosten van de huur en de nutsvoorzieningen.

heel dat collectieve heb ik al spijt van dat ik ermee begonnen ben van de eerste dag. achterbaks gedoe is het allemaal zonder de mensen deftig in te lichten en 0.0 communicatie.
had ik het zelf gedaan was nu al zeker 1/4 afbetaald.

De eerste maand heeft hij voor de nutsvoorzieningen een bedrag doorgestuurd, de 2de maand niet meer.
het bedrag van de gas en elektriciteit bedraagt evenveel als het leefloon van 1 week
dus dat is vanzelfsprekend dat ik dat niet kan betalen van mijn leefloon

Reclame

sloeberken

#4 , 13 jul 2016 12:32

Zonder vonnis ben je niet in CSR, wie heeft die CSR aangevraagd.

eylis

#5 , 13 jul 2016 12:49

".............Ik zelf verdien +- 2000 euro per maand en zelf meer want heb soms weken van 55+ uren............."
"......................mijn vriendin woont sinds 1 week bij mij officieel en het leefloon is nog steeds niet omhoog gegaan na herhaaldelijk te vragen............." :shock:
Lees ik dat goed: u werkt en hebt tot 2000 euro per maand én u heeft een leefloon?

sloeberken

#6 , 13 jul 2016 12:54

".............Ik zelf verdien +- 2000 euro per maand en zelf meer want heb soms weken van 55+ uren............."
"......................mijn vriendin woont sinds 1 week bij mij officieel en het leefloon is nog steeds niet omhoog gegaan na herhaaldelijk te vragen............." :shock:
Lees ik dat goed: u werkt en hebt tot 2000 euro per maand én u heeft een leefloon?
Mevrouw is volgens ze zegt in Collectieve Schuldenregeling.

eylis

#7 , 13 jul 2016 12:58

thanx sloeberken, ik snap het nu: het is leefloon, toegekend door de CS; Geen leefloon van het OCMW.

nazqul
Topic Starter

#8 , 13 jul 2016 13:12

Meneer ;-) :-D

De csr is aangevraagd door een advocaat normaal.
De rechtbank zou dan een andere advocaat aangesteld hebben die alles beheerd.

sloeberken

#9 , 13 jul 2016 13:49

Hebt u die advocaat opdracht gegeven.
En u weet niet wie, dat kan toch niet. U moet het vonnis van toelaatbaarheid ontvangen hebben van de arbeidsrechtbank.

nazqul
Topic Starter

#10 , 13 jul 2016 16:39

Klopt.

Ik ben idd eerst naar het ocmw gegaan en via hen een advocaat. Die heeft alles geregeld ivm collectieve in de rechtbank en zo heb ik bemiddelaar gekregen.

Ik zal morgen vroeg nog eens kijken in de papieren want ben nu aan het werk tot 1u

sloeberken

#11 , 13 jul 2016 19:46

Is er een plan opgemaakt wat je allemaal nodig hebt voor u betalingen maandelijks en jaarlijkse kosten.
Nooit csr aanvragen via OCMW, zelf advocaat raadplegen is kosteloos.

nazqul
Topic Starter

#12 , 13 jul 2016 22:46

Het ocmw geeft een snelle samenvatting gemaakt maar van de advocaat weet ik niets.
Als ik achter een overzicht vraag van de rekening moet ik het meermaals vragen eer ik het krijg.

Wat zou ik het beste kunnen doen nu ?

sloeberken

#14 , 14 jul 2016 07:02

Je kan ook niet verlangen dat u bemiddelaar om de haverklap u te woord zal staan.
Pas na 1 jaar zal je een detail overzicht krijgen waar u centen naartoe gaan.

eagleyes

#15 , 14 jul 2016 13:33

Beste,

Ikzelf zit al 5 jaar in collectieve en ik kan je vertellen dat vele daar veel te licht overgaan als ze die beslissing nemen.
Van de dag dat de toelating er was is mijn leven drastisch veranderd. Ik heb nog ongeveer 1 jaar te gaan dus ben ik al aan het aftellen.
Om collectieve te doorlopen heb je echt veel karakter nodig. heb je die kracht niet dan zul je falen. Alles geef je af, je hebt over veel dingen geen controle meer. Je moet het een beetje zien als iemand die u leven in handen heeft. Die persoon moet je ook kunnen vertrouwen. Ikzelf heb ook niet zoveel contact met mijn bemiddelaar en kan ook maar alleen rekenen op mijn leefloon. Al wat ik meer wil hangt af van de goodwill van de bemiddelaar.
Het is ook heel belangrijk dat je eerlijk bent tegen u bemiddelaar. Het probleem is dat vele mensen gruwelen van het gedacht dat ze geen controle meer hebben ov hun centen en middelen, met die gedachte staat of valt een collectieve schulderegeling. Het menselijke word soms vergeten als er over de wet word gepraat.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”