als een deurwaarder een schuld komt opvragen heeft dit een wettelijk karakter en is dit reeds gerechtelijk betekent. Het argument dat het dus om een blaffende hond zou gaan is volledig onterecht. Dit geldt bij incassobureaus, gezien deze geen wettelijk uitvoerend karakter hebben maar zeker niet bij deurwaarders. Als u na 30 niet betaald, komt met de goederen noteren, een 2de bezoe van de DW zal dan tot aanslag met als doel openbare verkoop zijn. Ook kan men (weliswaar begrensd afhankelijk van het inkomen) beslag van inkomsten doen. Deze zijn allemaal opgenomen in een tabel volgens hoogte van inkomsten (zelf uitkeringen)
Het beste dat u kan doen is om schuldbemiddeling te zoeken maar geloof me, met een deurwaarder is het menens
Of DW's soms al of niet met blaffende honden die niet bijten kunnen vergeleken worden daar kunnen we misschien de TS zelf over laten oordelen na het lezen van onder andere (er zijn wel meer posts hier o/h forum die dat bevestigen) deze draad.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=37612" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik mocht per PB van de persoon in kwestie vernemen over welke specifieke DW het hier gaat, en geloof me of niet ik ken deze DW persoonlijk en heb hem reeds zelf nodig gehad (in de positieve zin dan wel - voor een vaststelling), en reeds zeer specifieke vragen op zijn kantoor mogen stellen ivm een "andere" DW die mij zelf bedreigde. Dat ook hij zich bezig houd met de zaken die de persoon in die draad meemaakt, dat verwonderde mij. Moest ik hem nu nog eens nodig hebben zou ik hem natuurlijk terloops eens een ander kunnen vragen ivm met zijn modus operandi ten overstaan van de persoon in die link. Ik weet natuurlijk niet of hij gaat antwoorden. Maar ik heb tot hiertoe altijd een zeer goed contakt met hem gehad.
Het spijt me dus daboytommy dat ik het met uw theorie, dat het met DW's altijd menens is, niet eens ben.
Een kale kei kan men niet stropen en wat betreft het beslag op inkomsten dat is ook begrensd uiteraard.
Als een DW voor pakweg 250€ aan waarde komt in beslag leggen en een OV al gauw meer dan 1000€ kost en die in beslag genomen goederen €150
hebben opgebracht, zal die DW naar zijn klient moeten stappen met een bijkomende factuur van €850. En ik denk niet dat die klient dan zal lachen.
De
"berichten van beslag" dienen trouwens wettelijk door DW's geconsulteerd te worden voor elk effectieve inbeslagname. Zodat bovenstaand voorbeeld in feite niet zou kunnen.
Als men dit nu als schuldenaar meemaakt dat een DW niets komt ophalen omdat het gewoon de moeite niet loont enerzijds en anderzijds men als schuldenaar toch noch geplaagd word door DW's met dreigbrieven allerhande dan neem ik toch aan dat er hier sprake is van "blaffende ....". Maar ja dat weten schuldenaars niet altijd als ze het nog niet zelf aan de lijve ondervonden hebben van DW's die hun kat sturen op de dag van ophaling.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard