Wraking schuldbemiddelaar

kleo6538
Topic Starter

Wraking schuldbemiddelaar

#1 , 25 jan 2016 16:41

Hallo beste forum,

na verschillende discussies, mensonwaardige communicatie , niet betalen van leefgeld, bewezen blunders die in het jaarlijkse verslag van de CSR staan hebben mijn echtgenote en ik besloten over te gaan tot wraking van onze schuldbemiddelaar.
Onze advocate raad ons aan een verzoekschrift met motivatie en enkele bewijzen op te stellen voor de Arbeidsrechtbank en dit ter griffie neer te leggen, alsook enkele bewijzen bij te voegen.
het zou erom gaan de zaak op te roepen op zitting van de raadkamer.
Maar hoe stel ik zo een verzoekschrift op, zij kan het niet doen uit deontologische redenen tegenover andere cliënten.
Kan er mij iemand raad of tips geven a.u.b. ?

Met beleefde groeten,
Paul

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 25 jan 2016 17:04

Wraking van onze schuldbemiddelaar?, raadkamer? is voor strafzaken.
Ga naar de griffie van de arbeidsrechtbank, daar zal me u beter inlichten, met wat u schrijft ga je er niet komen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kleo6538
Topic Starter

#3 , 25 jan 2016 17:16

Dank je, maar de info ter oproeping of gehoor " op raadkamer of gehoord te worden " komt van een advocate die samen een kantoor heeft met een ex - arbeidsrechter ( nu gepensioneerd maar terug aan het werk als advocaat ), alleen mag die niet optreden daar hij in 2010 al eens onze schuldbemiddelaar de levieten gelezen heeft. Zijn medewerkster mag dit wel en zou ons op datum van zitting bijstaan.
Ik begrijp het ook niet goed wat een raadkamer ermee te doen heeft.

Het gebeurt dat je een schriftelijk verzoek tot verduidelijking krijgt van de arbeidsrechter en mag je soms veschijnen in de raadkamer (niet openbaar).

Reclame

sloeberken

#4 , 25 jan 2016 17:36

Raadkamer

De raadkamer komt enkel tussenbeide in het gerechtelijk onderzoek. De raadkamer beslist op het einde van het gerechtelijk onderzoek of er voldoende aanwijzingen van schuld zijn tegen een verdachte in een strafonderzoek. Zijn er voldoende aanwijzingen, dan beslist de raadkamer dat de verdachte voor de correctionele rechtbank wordt gedaagd. Is dat niet het geval, dan stelt de raadkamer de verdachte buiten vervolging.

De raadkamer beslist ook maandelijks of een verdachte in voorlopige hechtenis moet blijven of kan vrijgelaten worden, al dan niet onder voorwaarden. Zij beslist verder over verzoeken tot internering en verzoeken tot invrijheidstelling in het kader van een uitleveringsprocedure.

Wie het niet eens is met de beslissing van de raadkamer kan in beroep gaan bij de kamer van inbeschuldigingstelling, een kamer van het hof van beroep. Voor de zwaarste misdrijven (bv. moord of verkrachting) beslist de kamer van inbeschuldigingstelling of de verdachte naar het assisenhof wordt verwezen of niet.

kleo6538
Topic Starter

#5 , 25 jan 2016 17:44

Ja wil ik wel geloven daar ik met strafzaken en dergelijke niets te doen heb , gelukkig maar! Eigenaardig genoeg staat het ook op onderstaande site als het om de toelaatbaarheid gaat van de collectieve :

http://www.biz-kempen.be/public/verzoekschrift scrollen naar aanvraag via verzoekschrift.
Soit, ik twijfel niet aan je antwoord, belangrijk is te weten voor mij hoe ik het best een verzoekschrift opstel, ik weet überhaupt niet hoe eraan te beginnen.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#6 , 25 jan 2016 17:52

Raadkamer heeft ook nog andere betekenissen dan in de context van strafprocedure, het is een verwarring die vaak optreedt.

Cf deze vraag, post 34: http://www.juridischforum.be/forum/view ... r&start=30

Betekent eigenlijk gewoon 'beraadslagingskamer' buiten de openbare zittingzaal.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kleo6538
Topic Starter

#7 , 25 jan 2016 18:01

Nogmaals op vraag van mij aan advocate , antwoord : vragen om de zaak op te roepen in raadkamer, dat er sprake is van een vertrouwensbreuk, geen mogelijkheid om een afspraak te maken en te beleggen, dat er geen informatie wordt meegedeeld en dat de manier van communicatie problematisch verloopt vandaar vraag verandering CSB.

Net via mail ontvangen.

sloeberken

#8 , 25 jan 2016 19:16

'beraadslagingskamer'
Het hof en de gezworenen trekken zich hierna onmiddellijk terug in de beraadslagingskamer.
Enkel in de rechtbank kan er gevonnist worden.

Dan is het om te verzoenen, in kantoor van de rechter, maar dat betwijfel ik.
Ga naar de griffie van de arbeidsrechtbank waar u toelating tot crs uitgesproken is.
U advocaat kraait onzin uit.

Even lezen: http://besparen-schuldbemiddeling.blogs ... tieve.html

k.b.

#9 , 25 jan 2016 19:29

Ik begrijp toch iets niet goed ... TS is in CSR ... heeft dus kosteloze rechtsbijstand ... en zijn "advocaat" stuurt hem het veld in om zelf een verzoekschrift op te stellen ???
Ik denk dat TS zich beter meldt bij het BJB en zich aldaar een advocaat laat toewijzen die het nodige doet ...

k.b.

kleo6538
Topic Starter

#10 , 25 jan 2016 19:40

Ik merk het al, hier kom ik geen meter vooruit.

sloeberken

#11 , 25 jan 2016 19:57

Voor klachten over zijn schuldbemiddelaar hoeft er geen verzoekschrift opgemaakt te worden, enkel een geschreven klacht afgeven aan de griffier.
Indien deze klacht gegrond is word schuldbemiddelaar ontboden bij de rechtbank.
Een verzoekschrift dient als je een rechtszaak wil opstarten.

sloeberken

#12 , 25 jan 2016 20:03

Ik begrijp toch iets niet goed ... TS is in CSR ... heeft dus kosteloze rechtsbijstand ...
Wie zegt dit, gaat volgens inkomen, enkel de aanvraag voor crs is via een pro deo.

Kindenbelang

#13 , 22 apr 2016 15:17

kleo6538

kan jij mij een prive bericht sturen ivm deze schuldbemiddelaar?

Ik start een onderzoek via onderzoeksrechter.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#14 , 22 apr 2016 15:23

kleo6538

kan jij mij een prive bericht sturen ivm deze schuldbemiddelaar?

Ik start een onderzoek via onderzoeksrechter

.
Dit is twee maanden geleden en meestal komen de starters van dit topic die hier niet meer .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”