Mijn ouders hebben vandaag een aangetekend schrijven gekregen van Incasso A. Het gaat over een openstaand factuur van X. Mijn ouders hebben niets van X, ze hebben zelfs geen gsm.
Ze hebben onmiddellijk contact opgenomen met de deurwaarder en die stond er op om het bedrag toch te betalen binnen de 14dagen. Toen mijn ouders meldde dat ze niets hebben getekend bij X zei hij dat dat niet nodig was om een handtekening te zetten op een contract. Mijn vader kon volgens hem wel naar de politie gaan om klacht in te dienen van fraude, maar hij wou toch dat ze betaalden.
Daarna hebben ze contact opgenomen met X. Ze vroegen waarom ze nooit een factuur ontvangen hadden. Die mevrouw aan de lijn zei dat dit per mail was verstuurd en niet per post. Ze heeft het email adres doorgegeven waar ze de factuur naar toe stuurden, maar dat kan eender wie aanmaken, zei ze zelf.
Ook heeft ze de klantnummer gegeven het de 2 telefoonnummers van de abonnee. Deze zijn ondertussen afgesloten zei ze erbij.
Ik heb ook contact opgenomen met X. Ze vroegen de ID nummer van mijn vader zijn pas, geboortedatum, adres. De mijnheer aan de lijn zei de de naam al verkeerd geschreven was, geboortedatum was correct maar ID nummer kon ik niet geven, ik heb mijn vader zijn pas hier niet.
Hij heeft een dossiertje geopend van mijn klacht en vroeg om toch pv te laten opmaken.
Mijn ouders zijn dik in de 60 en zien het niet zitten om naar de politie te gaan. En ik kan ze geen ongelijk geven, ze hebben niets ondertekend, of gekregen dus, waarom hiervoor rondlopen.
Wat stellen jullie voor om te doen zodat de deurwaarder niet voor de deur staat? Zou een aangetekend schrijven naar X en Incasso niet voldoende zijn met onderstaande:
Ik ondergetekende, .............., heb nooit geen diensten van X ontvangen laat staan een factuur zodat we op tijd zouden kunnen reageren op dit misdrijf.
Ik heb daarenboven met uw lastgever X geen overeenkomst. Deze mag mij dan het bewijs leveren van het bestaan van dit vermeende contract.
Het is aan X om uit te zoeken wie dit contract heeft aangegaan en moeten zij maar zien wie achter dit misdrijf zit!
Ik zal het zeker niet nalaten om bij een volgende poging tot incasso klacht neer te leggen wegens stalking en poging tot afpersing.
Hoogachtend,
Wat denken jullie?