Factuur X

Liam
Topic Starter

Factuur X

#1 , 28 sep 2016 19:03

Mijn ouders hebben vandaag een aangetekend schrijven gekregen van Incasso A. Het gaat over een openstaand factuur van X. Mijn ouders hebben niets van X, ze hebben zelfs geen gsm.
Ze hebben onmiddellijk contact opgenomen met de deurwaarder en die stond er op om het bedrag toch te betalen binnen de 14dagen. Toen mijn ouders meldde dat ze niets hebben getekend bij X zei hij dat dat niet nodig was om een handtekening te zetten op een contract. Mijn vader kon volgens hem wel naar de politie gaan om klacht in te dienen van fraude, maar hij wou toch dat ze betaalden.

Daarna hebben ze contact opgenomen met X. Ze vroegen waarom ze nooit een factuur ontvangen hadden. Die mevrouw aan de lijn zei dat dit per mail was verstuurd en niet per post. Ze heeft het email adres doorgegeven waar ze de factuur naar toe stuurden, maar dat kan eender wie aanmaken, zei ze zelf.
Ook heeft ze de klantnummer gegeven het de 2 telefoonnummers van de abonnee. Deze zijn ondertussen afgesloten zei ze erbij.

Ik heb ook contact opgenomen met X. Ze vroegen de ID nummer van mijn vader zijn pas, geboortedatum, adres. De mijnheer aan de lijn zei de de naam al verkeerd geschreven was, geboortedatum was correct maar ID nummer kon ik niet geven, ik heb mijn vader zijn pas hier niet.
Hij heeft een dossiertje geopend van mijn klacht en vroeg om toch pv te laten opmaken.

Mijn ouders zijn dik in de 60 en zien het niet zitten om naar de politie te gaan. En ik kan ze geen ongelijk geven, ze hebben niets ondertekend, of gekregen dus, waarom hiervoor rondlopen.

Wat stellen jullie voor om te doen zodat de deurwaarder niet voor de deur staat? Zou een aangetekend schrijven naar X en Incasso niet voldoende zijn met onderstaande:

Ik ondergetekende, .............., heb nooit geen diensten van X ontvangen laat staan een factuur zodat we op tijd zouden kunnen reageren op dit misdrijf.

Ik heb daarenboven met uw lastgever X geen overeenkomst. Deze mag mij dan het bewijs leveren van het bestaan van dit vermeende contract.

Het is aan X om uit te zoeken wie dit contract heeft aangegaan en moeten zij maar zien wie achter dit misdrijf zit!

Ik zal het zeker niet nalaten om bij een volgende poging tot incasso klacht neer te leggen wegens stalking en poging tot afpersing.

Hoogachtend,

Wat denken jullie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 sep 2016 20:13

Dat u best de algemene voorwaarden van dit forum eens nalees en geen namen van bedrijven plaatst. Dit is tegen de regels.

(heb nu zelf alle namen verwijderd)

asperger
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2016 20:22

Het is me niet duidelijk of uw ouders nu al of niet, misschien onbewust, een contract hebben afgesloten.
Waren ze misschien ooit opgebeld om een contract af te sluiten en is dat mondeling gebeurd (ze nemen dat dan op)?
Dat kan verklaren waarom er een schrijffout in de naam voorkomt maar de geboortedatum -en de rest- toch klopt.

Helemaal niets doen raad ik niet aan want dan worden ze misschien gedagvaard en dan hebben ze nog meer gezever en geloop.

ps: "ouders van dik in de zestig"...dat klinkt zo oud maar is het niet heden ten dage....ik voel me nog hetzelfde als toen ik ongeveer dertig jaar was,
niettegenstaande ik al "uiterst dik" in de zestig ben!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

bosprocureur

#4 , 29 sep 2016 08:28

:lol: Ik kan het niet laten, maar bedoelt u soms "uiterst dik in de zestig", zoals in soixante-treize of zo ?

En inderdaad, die callcenters zijn wel zeer handig om gegevens te ontfutselen, en iets daarbij dat met veel goede wil als een instemming kan geïnterpreteerd worden.

Lanox

#5 , 29 sep 2016 09:18

Dergelijke instemming dient nog steeds binnen een redelijke termijn bevestigd te worden aan de consument "op een duurzame gegevensdrager".

giserke

#6 , 29 sep 2016 10:06

Zeker niet betalen.
Antwoord gewoon aan die firma dat ze het bewijs moeten leveren van de diensten die ze hebben geleverd, en de opdracht die je hen hebt gegeven.
En dat U geen contact wenst zolang ze niet met bewijsmateriaal voor de dag komen.
Zeg er ook bij dat U bij volgend ongewenst contact klacht zult indienen wegens belaging.

Gebruiker21

#7 , 29 sep 2016 10:47

Als u 100% zeker bent dat er geen abonnement aangevraagd is, inderdaad een aangetekend schrijven sturen naar zowal Incasso A als bedrijf X.

Gewoon droog houden. Iets in de zin van:

"Beste,

Naar aanleiding van het aangetekend scrhijven van A, betreft factuur YYYY van X, wens ik in dit aangetekend schrijven te melden dat wij deze factuur, alsook alle andere mogelijke facturen van X formeel betwisten, aangezien wij geen enkele overéénkomst hebben met X.

Tenzij X het bewijs kan voorleggen dat wij wel enige verbintenis met hen zouden aangegaan zijn, wensen wij geen contact meer met zowel X als incassoburo A. Bij een volgende contact van X of A, zonder bewijs van een contract of verbintenis door ons aangegaan, zullen wij niet nalaten klacht in te dienen wegens belaging, alsook klacht in te dienen bij de economische inspectie."

Iets in die zin?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”