#5 , 07 sep 2012 14:17
Beste,
Ik maak net hetzelfde mee, ik veronderstel zelfs dat het over dezelfde leverancier gaat. Ik ontving vorige maand ineens een factuur van deze firma, samen met alle leveringsnota's die ze gevonden hebben. Het gaat hier over leveringsnota's van 2005, 2006 en 2007, voor goederen aangekocht in het kader van de verbouwingen aan mijn huis (particulier aangekocht, we hebben zelf de werken uitgevoerd). In 2009 is mijn huis verkocht, en naar aanleiding van die verkoop, ben ik naar die firma gegaan en heb ik gevraagd of er nog openstaande rekeningen waren, omdat ook mijn bouw-lening werd afgesloten, en ik dus alle bewijsstukken moest binnen brengen bij de bank. Het antwoord was toen dat alles betaald was. En nu ineens een mooie factuur in de bus, waarop ik al per aangetekend schrijven heb geprotesteerd.
Vanmorgen, nog geen maand na die fameuze factuur, mocht ik ook al een een schrijven van de advocaat van deze firma ontvangen, met daarin de boodschap dat ik al een aanmaning zou ontvangen hebben van de leverancier (ik heb dus einde vorige maand een factuur ontvangen, geen enkele aanmaning), en dat er geen reactie van mijnentwege was (mijn aangetekend schrijven dateert van 24 augustus 2012). De brief van deze advocaat geldt blijkbaar ineens als laatste aanmaning, en ik word ook formeel in gebreke gesteld.
Ter info, ik heb inderdaad deze goederen ontvangen, maar OOK betaald. De bewijzen van deze betalingen heb ik in 2009, bij het afsluiten van de verkoop van mijn huis, weggedaan, gezien alle leveranciers lieten weten dat alles betaald was.