Ja, maar zo kan iedereen dus afkomen met zo een verhaal. Een koppel in ruzie, waarvan een partner hele dagen gaat werken, waarvan de andere de hond weg wil, kan dit ook zo doen.
Hij kan proberen, maar de partner zal vrij snel merken dat de hond weg is en ook vrij snel ontdekken waar hij dan wel is, denk ik.
Feit is dat ze het verhaal niet verifiëren. Ze hadden gewoon contact met mij kunnen opnemen en kunnen nagaan of het klopte.
Is dit zo? Ik weet niet welke "papieren" bij een hond horen, maar staat in die papieren ergens uw naam en contactgegevens zodat zo'n instelling u makkelijk kan contacteren? Als er enkel uw naam op staat en verder niets, gaat men echt niet de moeite doen om detective te spelen en uw contactgegevens te achterhalen. Het gaat tenslotte "maar" om een hond.
Ik ben van de ene op de andere dag voor een voldongen feit gezet, dat mijn hond weg was en ik er niet eens afscheid van heb kunnen nemen.
De hond is jaren bij uw ex geweest en ik vermoed dat je ook jaren geen contact met hem gehad hebt. Vind je het vreemd dat hij je niets laat weten als hij plots niet meer voor die hond kan zorgen?
Mijn ex was zwaar agressief tegenover mij en ik ben wel op de spoed beland dankzij zijn losse handen en ben nog steeds in therapie om de mishandelingen die hij mij aandeed, te verwerken. Hij is een narcistische manipulator, maar gezien hij tegen de hond vriendelijker was en ze zo bij zijn hond kon blijven, mocht hij ze van mij even bij houden, tot ik zelf een thuis gevonden heb, want ik ben door hem op straat gezet.
Dus hij is niet te vertrouwen. Ik weet dat hij van de eerste leugen niet gebarsten is. De organisatie heeft dit niet nagegaan.
Het is niet aan de organisatie om te beoordelen of uw ex liegt / agressief is / etc... Hij had de papieren van de hond en de hond zelf. Da's meer dan genoeg voor zo'n organisatie.
Dus als ik bij de buren ga dogsitten tijdens hun vakantie, onder het mom dat ik het goed voor heb, maar in werkelijkheid even die lawaaierige keffer buiten wil, dan kan ik ook even de papieren daar gaan zoeken en de hond wegdoen, alsof het de mijne is.
Je kan proberen, maar als je buren terugkomen en merken dat hun hond weg is, gaan ze echt geen jaren wachten om hem te gaan zoeken. Ze zullen de politie op je dak sturen en héél snel uitvissen waar hun hond is.
Ik sluit me aan bij wat hier al gezegd is: als je jaren niet naar de hond omkijkt, kan ik me voorstellen dat uw ex er van uit gaat dat de hond u niet meer interesseert, en u bijgevolg ook niet contacteert als hij er een andere thuis voor zoekt. De hond is ondertussen ouder dan 7 jaar. Troost je met de gedachte dat uw hond héél waarschijnlijk een goeie nieuwe thuis heeft waar hij / zij de oude dag kan slijten...