raar voorgevoel

dalida
Topic Starter

raar voorgevoel

#1 , 18 dec 2015 17:08

Geachte ,

Een elecrisch bediende rolluik van 3m op 2.80m werd hersteld in october.
3 Weken later, is ze terug kapot, maar deze keer blijft ze dicht, en is de motor naar de vaantjes, kan niet meer opgetrokken, de stroom valt uit .
Zij zullen het herstellen en sturen een offerte, ik ben akkoord.
Zij vragen een voorschot over te maken dat de helft bedraagt van de som . O K , ik doe dat .
Dit is geleden van 2/12 ,
Met kerstmis in het verschiet , stuur ik op 14/12 ik een mail met de vraag of er al een tijdstip voorzien is, en voor wanneer dat het werkt gepland is.
Ik heb tot op heden niets meer gehoord .
Ben ik te haastig geweest ? De motor moest besteld worden , misschien moeten zij daar ook op wachten ?
Maar dat ik geen antwoord krijg, ,,, ik heb er een raar gevoel bij.

Ondertussen stel ik mij de vraag; kan ik , ,,hoe kan ik te weten komen of deze wel eerlijk zijn en niet in slechte papieren zitten ?

Mvgr

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#2 , 18 dec 2015 17:19

Als ze daar op moeten wachten, dan kunnen ze dat zeggen, toch? Langzaam of niet reageren is 999 van de 1.000 keer geen goed teken.

sloeberken

#3 , 18 dec 2015 17:53

Je hebt toch alles goed op papier staan, want 50% voorschot is wel aan de hoge kant. Zo een motor bestellen zou max 1 week mogen duren.
Kun je die niet met een draaihendel opdraaien.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

dalida
Topic Starter

#4 , 19 dec 2015 16:37

Rolluik kan enkel electrisch opgetrokken worden .
En of het goed op papier staat ? 't Zit allemaal in mijn PC .(offerte en vraag om voorschot)
Een printer heb ik niet .(zou er zo direct ook niet kunnen mee werken)
Heb wel een bewijs van de bank dat ik dat voorschot gestort heb .

Maar stel dat het verkeerd uitdraaid, wat dan ? Kan ik iets doen ? Of is het gestorte geld verloren ?Of misschien meer betalen aan een advokaat dan het bedrag vh voorschot, en dat weet de onderneming ook .
Maar waar kan ik ergens terecht om inlichtingen over deze onderneming ,of kan dat niet ?Een ombudsdienst of zo ?

ik zal de feestdagen met de rolluik dicht , moeten doorbrengen , denk ik ., en nog wel wat geduld moeten oefenen.

Mvrg.

sloeberken

#5 , 19 dec 2015 18:15

Om te beginnen zal je een AS moeten sturen naar de aannemer.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jackrussell

#6 , 20 dec 2015 12:57

Hoezo moet u eigenlijk betalen voor iets dat binnen 3 weken kapot is gegaan? Dat valt toch binnen de garantie of in elk geval binnen de "boerenverstand"-termijn dat iets mee moet gaan bij normaal gebruik.

dalida
Topic Starter

#7 , 20 dec 2015 15:54

Bij de eerste herstelling hing de rolluik scheef, die werkman is hier toegekomen , en is aan de rolluik beginnen trekken en duwen, maar dat hielp niet , heeft de bak moeten openen , heeft de rolluik recht gehangen , en toen hij wegging marcheerde het als of er niets verkeerd was gegaan .
Ik betaalde 156 euro . Twee uren werk en een paar nieuwe vijzen of zo iets .

Maar ik dacht wel dat een electr.werkende luik zo niet mocht behandeld worden .(trekken en duwen)

Nog geen 3weken later , zakt de rolluik naar beneden en was er algehele kortsluiting ,en telkens ik probeerde ,viel de stroom uit .

Maar wat kon ik doen , als alleenstaande (vrouw) wordt je echt (meermaals) her en der beetgenomen !

Men vraagt mij nu 848euro , waarvan ik de helft heb betaald (voorschot)

dalida
Topic Starter

#8 , 22 mar 2016 16:50

Omdat ik een hele tijd niets meer hoorde ,had ik verleden week gebeld naar de bedrijfsleider.
Deze laat mij weten dat de werfleider contact zal opnemen . Ik wacht en neem uiteindelijk zelf contact,
ik kan mijn vraag stellen op het autom. antwoordapparaat . , zij zullen zo spoedig mogelijk terug bellen .
Maar ik hoor niets, de telefoon blijft stil .

ik wacht ,,,,,,en vandaag krijg ik een factuur , ik zou voor 04/04 /2016 de rest moeten betalen, ttz nog eens 424 euro, saldofactuur van 50% op mijn bestelling .
Dit wil zeggen dat ik heel het bedrag op voorhand zal betaald hebben , .
ik vraag mij af of deze manier van werken normaal is ?

Maar ik zie geen andere oplossing dan te betalen , en afwachten maar , en zien wanneer de rolluik eindelijk normaal zal werken .
Heeft er iemand soms een idee , ? wat kan ik anders doen, ? ik voel mij in de tang genomen , dit is toch niet de juiste manier van werken , denk ik.

dalida
Topic Starter

#9 , 22 mar 2016 16:57

Er is niet eens een datum vermeld wanneer de motor zal geplaatst worden !

Super0072
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 mar 2016 08:40

100% op voorhand betalen? Dat zou ik niet doen...Moest dat in de algemene voorwaarden staan, ik zou niet met dat bedrijf in zee gaan.

Dat is niet meer normaal.

Wat er verder moet gebeuren, kan iemand anders hier misschien vermelden.

dalida
Topic Starter

#11 , 23 mar 2016 12:04

Zaak schijnt nu een goede wending te nemen, nadat ik liet verstaan dat ik maar zou betalen na plaatsing van de motor. En de plaatsing , zegt men mij, zal binnen 3 weken gebeuren , (k vind dat ze wel veel tijd nodig hadden)
Mensen,ik heb er mij nogal wat aan geergerd , dat vaklui zo , op deze manier omgaan met hun klienteel, !

Aan de mensen die getracht hebben mij te helpen , van harte bedankt !

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#12 , 23 mar 2016 12:16

En men is ermee akkoord dat u contant zal betalen na plaatsing? Beschikt u over een bewijs van dat engagement?

Indien bovenstaande vragen niet met 'ja' kunnen worden beantwoord staat u nog geen stap verder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

dalida
Topic Starter

#13 , 20 apr 2016 11:17

Zij lieten mij weten dat ik kon betalen met een "terminal".
Zij zouden de rolluik komen herstellen verleden week, vrijdag.
Ik maak hier alles gereed, de gordijn, en overgordijn weggehaald, meubels aan de kant zodat ze gemakkelijk kunnen werken, enfin heel de living in wanorde .
Maar ze meldden mij " een overlijden " en kunnen niet komen.Dan maar de week nadien, en ik mag laten weten wanneer het mij het beste past
en ik vraag om vrijdag te komen.
Ze laten niets meer horen, vandaag stuur ik een SMS (want ze zijn telefonisch niet te bereiken) en vraag de verzekering voor 22/4 vrijdag ,maar ik krijg (3uur later nog) geen bevestiging.
Ik vrees dat ik mijn centen kwijt ben !
IK WEET NIET WAT IK MOET DOEN ALS ZIJ MIJ LATEN STIKKEN. Is er iemand die hierop een antwoord heeft ?
Dank, vrg

Ik ga in elk geval afwachten en zien wat er vrijdag gebeurt, en misschien, misschien krijg ik toch nog een SMS dat ze wel komen ?

dalida
Topic Starter

#14 , 21 apr 2016 15:53

Ja wat dacht je , zij komen vrijdag niet, het is uitgesteld, geen tijd , te veel werk, het is voor volgende week vrijdag in de late namiddag ! In de late namiddag ? ik vraag mij af tot hoelaat een zelfstandige de vrijdagnamiddag werkt ?

dalida
Topic Starter

#15 , 21 apr 2016 16:00

ze gaan mij aan het lijntje houden tot ik het bijltje er bij neerleg zeker ?

Terug naar “Andere”