Sinds Covid, laten alle pakjesbezorgers hun pakjes blijkbaar achter zonder om een handtekening te vragen, ook al zijn ze aangetekend verzonden.
Geen idee of dit wettelijk is of niet.
Bpost maakt er zich wel makkelijk van af, ze leveren de dingen niet op een correcte manier af, en verwijzen dan naar de verzender in het buitenland.
Een paar jaar geleden had ik iets gelijkaardig aan de hand, en ze sloegen me ook telkens om de oren met hun reglementenboek, tot ik, na het 5de 'verloren' pakje kon filmen dat de postbode mijn pakjes gewoon bovenop mijn brievenbus gezet had, gewoon buiten op straat, waar om het even wie het gewoon kon meenemen.
De ombudsman heeft hen vervolgens ingepeperd dat dit niet de manier was om pakjes af te leveren, en een week later was er een andere postbode, en heb ik die postbode die de pakjes gewoon op de brievenbus zette nooit meer gezien.
Ik heb geen video opname van de postbode, maar ik heb wel een foto van de opengescheurde aangetekende zending, die ondertussen volgens track & trace nog steeds aan het wachten is op douane inklaring.
Men hoeft volgens mij geen genie te zijn om te weten waar het fout loopt in dit geval. Ik meldde dit ook zo aan de klantendienst, maar deze blijft vriendelijk verwijzen naar de chinese afzender. Een week later vond ik opnieuw een aangetekende zending in de inkomhal, deze keer nog niet geopend...kortom : postbode veegt er zijn voeten aan, kan ongestoord zending stelen of verliezen, en bpost laat begaan....