Kopie paspoort bij aankopen

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: Kopie paspoort bij aankopen

#31 , 12 jan 2016 09:35

Dat er gefraudeerd wordt of dat sommige warenhuizen de regels niet correct toepassen en er daar inderdaad door zelfstandigen en masse in het zwart aangekocht is één zaak en daarop zou inderdaad meer moeten gecontroleerd worden maar dat doet niets af van hun wettelijke verplichtingen. Enfin, bij vele horecazaken wordt x% van de reguliere bestelling gewoon in het zwart geleverd door de normale leverancier die ook het 'wit' komt brengen, die moeten zelfs niet naar een warenhuis. Er is nog werk....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#32 , 12 jan 2016 09:36

@Tom, ik veronderstel als je inkopen doet voor een jeugdvereniging dat je dit dan ook doet met de kaart van de vereniging?
De aankoper is bij gevolg dan ook gekend.

LeenW

#33 , 12 jan 2016 11:38

Het probleem is ook dat de wetgever vaag blijft en geen indicaties geeft van wat een hoeveelheid voor de economische activiteit is.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#34 , 12 jan 2016 11:56

Het probleem is ook dat de wetgever vaag blijft en geen indicaties geeft van wat een hoeveelheid voor de economische activiteit is.

Dit kan je bijna onmogelijk bepalen, als je met 7 kinderen zijt dan zijn de aankopen groot en ik ga eens een vb geven: In één van onze supermarkten past men dit wel toe met het resultaat als je 1kg kippen bouillon koopt dat je een factuur heeft ook als particulier.
1 pak zout van 10 kg is een factuur voor de prijs 2 a 3 €
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#35 , 12 jan 2016 13:50

@Tom, ik veronderstel als je inkopen doet voor een jeugdvereniging dat je dit dan ook doet met de kaart van de vereniging?
De aankoper is bij gevolg dan ook gekend.
Neen, dit wordt met de eigen kaart betaald. De vereniging stort het beschikbare budget voor de vakantieperiode op de rekening van één van de kookouders, enkele dagen voor het vertrek. De rekening van het grootwarenhuis wordt dan bijgehouden en binnengebracht bij de vereniging ter verantwoording. Nadien wordt dan de afrekening gedaan en eventueel overschot van het budget teruggestort naar de vereniging.

Het is ook niet zo dat "sommige" warenhuizen dit niet toepassen. Ik ben ondertussen als kookouder wel in alle grote ketens van het land (behalve eentje die toch wat in de te dure categorie valt) gaan "shoppen" voor dergelijke hoeveelheden, in verschillende delen van het land (van de kust, over het binnenland tot in de ardennen), en nergens, maar dan ook NERGENS werd ons ook maar voorgesteld om een factuur te maken. Per vakantieperiode gaan we toch ongeveer zo'n 5 a 7 keer naar een warenhuis. Ik doe dit ondertussen al jaren en jaren, dus laat ons zeggen dat op de 40 a 50 keren dat we zo gaan winkelen zijn, ik nooit meegemaakt heb dat er een factuur gemaakt werd. We spreken hier dus niet in termen van "sommige warenhuizen passen dit niet goed toe", maar in termen van "het wordt zo goed als niet gevolgd door de warenhuizen".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”