@Tom, ik veronderstel als je inkopen doet voor een jeugdvereniging dat je dit dan ook doet met de kaart van de vereniging?
De aankoper is bij gevolg dan ook gekend.
Neen, dit wordt met de eigen kaart betaald. De vereniging stort het beschikbare budget voor de vakantieperiode op de rekening van één van de kookouders, enkele dagen voor het vertrek. De rekening van het grootwarenhuis wordt dan bijgehouden en binnengebracht bij de vereniging ter verantwoording. Nadien wordt dan de afrekening gedaan en eventueel overschot van het budget teruggestort naar de vereniging.
Het is ook niet zo dat "sommige" warenhuizen dit niet toepassen. Ik ben ondertussen als kookouder wel in alle grote ketens van het land (behalve eentje die toch wat in de te dure categorie valt) gaan "shoppen" voor dergelijke hoeveelheden, in verschillende delen van het land (van de kust, over het binnenland tot in de ardennen), en nergens, maar dan ook NERGENS werd ons ook maar voorgesteld om een factuur te maken. Per vakantieperiode gaan we toch ongeveer zo'n 5 a 7 keer naar een warenhuis. Ik doe dit ondertussen al jaren en jaren, dus laat ons zeggen dat op de 40 a 50 keren dat we zo gaan winkelen zijn, ik nooit meegemaakt heb dat er een factuur gemaakt werd. We spreken hier dus niet in termen van "sommige warenhuizen passen dit niet goed toe", maar in termen van "het wordt zo goed als niet gevolgd door de warenhuizen".